eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Czy powinna być umowa użyczenia?


2016-01-25 22:28 autor: pati2x

1 531 odsłon

Czy powinna być umowa użyczenia?

Witam,

prowadzę działalność gospodarczą u mojego męża, czyli adres siedziby firmy jest inny niż adres mojego zamieszkania.

Czy w takim przypadku powinnam mieć umowę użyczenia (z jaką datą podpisać umowę - z datą rozpoczęcia działalności gospodarczej)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-01-27 07:43 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Powinna Pani posiadać jakiś tytuł prawny do nieruchomości, w której działalność jest prowadzona, czyli np. umowę użyczenia. Najlepiej sporządzić ją na dzień otwarcia firmy. Rozumiem że mąż tam działalności nie prowadzi.

    Zagubionna

    konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2016-02-01 22:49

    Czy umowa użyczenia potrzebna jest również wówczas gdy przedsiębiorca mieszka i jest zameldowany w mieszkaniu, które nie jest jego własnością, a małżonka (nie ma wydzielonego pomieszczenia dla firmy, nie zalicza mieszkania ani wydatków na nie do kosztów, pracuje tylko w domów u klientów)??? Czy by taka umowa użyczenia była ważna potrzebny jest notariusz? Czy trzeba ją zgłosić do US?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2016-02-01 22:51 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Czy umowa użyczenia potrzebna jest również wówczas gdy przedsiębiorca mieszka i jest zameldowany w mieszkaniu, które nie jest jego własnością, a małżonka (nie ma wydzielonego pomieszczenia dla firmy, nie zalicza mieszkania ani wydatków na nie do kosztów, pracuje tylko w domów u klientów)??? Czy by taka umowa użyczenia była ważna potrzebny jest notariusz? Czy trzeba ją zgłosić do US?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • MORCIN001

    Dodano 2018-01-25 12:43 przez MORCIN001

    Czy wydatki za mieszkanie, w którym znajduje się dokumentacja księgowa, zaliczymy w koszty?

    Witam,prowadzę działalność gospodarczą, rozliczam się PKPiR, siedzibę firmy mam zgłoszoną na adres zamieszkania, ale kupiliśmy małe mieszkanie, gdzie chcemy przenieść dokumentację i tam będę jako osoba współpracująca prowadziła księgi, ponieważ w  naszym domu już się nie mieścimy. Czy muszę zmieniać...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-12-16 16:00 przez konto usunięte

    Nietypowe miejsce działalności gospodarczej

    Witam!
    Planuję założyć działalność usługową, w związku z tym mam pytanie. Opiszę swój problem od początku. Mój adres zameldowania jest inny niż adres zamieszkania, mieszkam w domu jednorodzinnym, który wraz z mężem budujemy od kilku lat. Dom ten nie posiada jeszcze odbioru ani nr domu.
    Czy mogę zało...

  • adrain87

    Dodano 2018-01-02 20:07 przez adrain87

    Miejsce działalności sklepu internetowego i rozpoczęcie płacenia ZUS-u

    1. Jestem zameldowany u rodziców, ale mieszkam w innym mieście. Konkretnie wynajmuję kawalerkę, ale chciałbym wynająć większe aby w jednym z pomieszczeń trzymać towar i go tam pakować. Osobny magazyn nie wchodzi w grę. W CEiDG muszę podać adres wykonywania działalności, czy muszę podawać adres wynaj...

  • zan1988

    Dodano 2017-05-22 09:23 przez zan1988

    Zmiana adresu rozpoczęcia działalności

    Witam,  otrzymałam pozytywną odpowiedź w sprawie dotacji z PUP, i problem mam taki, że właściciel mieszkania, w którym mieszkam rozmyślił się i nie zgodził się podpisać zgody na założenie działalności pod jego adresem. Dodam, że to ma być sklep internetowy. Proszę o pomoc jak uzasadnić w podaniu do ...

  • asiags1

    Dodano 2016-08-18 17:30 przez asiags1

    Jaki kod PKD powinnam podać w urzędzie dodając nowe miejsce działalności?

    Prowadzę działalność jako lekarz stomatolog w gabinecie poza miejscem zamieszkania, lecz dokumenty związane z działalnością oraz niektóre materiały i narzędzia przechowuję w domu. Jaki kod PKD powinnam podać w urzędzie miasta rozszerzając miejsce działalności o adres domowy?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Rozliczanie kosztów mieszkania w działalności gospodarczej - ważne zmiany

    Rozliczanie kosztów mieszkania w działalności gospodarczej - ważne zmiany

    Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

  • Źródła finansowania firmy: dywersyfikacja

    Źródła finansowania firmy: dywersyfikacja

    O dywersyfikacji mówi się najczęściej w kontekście różnicowania aktywów wchodzących w skład portfela inwestycyjnego. Odnosi się ją również do rynków zbytu czy odbiorców. Ekspertka Podlaskiego Funduszu Kapitałowego przypomina, że ...

  • Jak wybrać lokal użytkowy?

    Jak wybrać lokal użytkowy?

    Kupno mieszkania to decyzja, którą należy dogłębnie przemyśleć. Liczy się przede wszystkim dopasowanie zakupu do naszych preferencji i możliwości finansowych. Nie inaczej jest w przypadku, gdy wybieramy lokal użytkowy pod prowadzoną ...

  • Jak znaleźć lokal na działalność gospodarczą?

    Jak znaleźć lokal na działalność gospodarczą?

    Założenie działalności gospodarczej nie jest już procesem tak skomplikowanym jak kiedyś. W zależności od rodzaju firmy, formalności można załatwić w czasie od kilkunastu minut do maksymalnie kilku dni, dlatego też liczba ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania