2015-05-12 09:19 autor: loona
3 340 odsłon
Otrzymałam prośbę od klienta, któremu wysłałam fakturę elektroniczną o przesłanie faktury w formie papierowej z podpisem i pieczątką.
Czy istnieje jeszcze obowiązek wysyłania faktury papierowej opieczętowanej i podpisanej? Czy faktura przesłana elektronicznie, wydrukowana przez klienta będzie tak samo ważna? Czy tą kwestię reguluje ustawa/rozporządzenie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
2015-05-13 22:48 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
2015-05-29 18:12 autor odpowiedzi: Krajowa_Izba_Gospodarcza
loona skomentował/a odpowiedź 2015-07-30 15:40
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
2015-07-31 11:15 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Dodano 2019-04-17 21:52 przez Shirogod
Witam,zostałem montażystą wideo na pewnym kanale na YouTubie i mój pracodawca jest obcokrajowcem. Podpisaliśmy kontrakt, w którym jest napisane, że "Panu X są potrzebne moje usługi edytorskie i ja zobowiązuję się je dostarczyć", i "każdego 25 dnia miesiąca jestem zobowiązany do wysłania elektroniczn...
Dodano 2015-05-11 08:45 przez madisoncounty6
Witam,zaczęłam prowadzić pełną księgowość dla podatnika szwedzkiego (VAT-owiec, ale bez SE przed numerem NIP). Miejsce siedziby podatnik ma w Szwecji.Moim zdanie faktura powinna nie zawierać stawki VAT - rozliczenie jest po jego stronie. Czy mam rację?Dziękuję za podpowiedź.
Dodano 2015-05-05 10:19 przez paseczek
Prowadzę KPiR, samochody rozliczane są poprzez kilometrówkę. Jedno z aut zostało sprzedane. Po zrobieniu kalkulacji na polisie przyszło wezwanie do uiszczenia zaległej składki. Zaległość została uregulowana przelewem. Czy taką składkę mogę zaksięgować jako koszt? Jeśli tak, to w jakiej formie, skoro...
Dodano 2015-05-02 20:24 przez Natan
Czy jednostka stosująca uproszczenia i prowadząca jedynie układ rodzajowy kosztów musi dokonywać czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów?
Dodano 2015-05-01 10:01 przez oman
Witam,mam założyć działalność i co miesiąc wystawiać fakturę na 2000 zł. Moje pytanie: ile będę miał na rękę po opłaceniu wszystkiego przy małym ZUS-ie? Jak to się wylicza?Poproszę przykład np. na 4-5 miesięcy.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Wynagrodzenie pracownika: obowiązki pracodawcy i ewidencja księgowa
Wykonywanie pracy zarobkowej może być realizowane w różnorodnych formach prawnych, takich jak umowa o pracę, umowa cywilnoprawna, kontrakt menedżerski, umowa o pracę nakładczą czy tzw. samozatrudnienie i może być zawarta na różne okresy.
Jak wystawić krajową fakturę z odwrotnym obciążeniem?
Sprzedajesz stal, złom, sprzęt komputerowy czy do gier, bądź inne podobne towary firmom? Pamiętaj, że jako sprzedawca w wystawianych fakturach nie powinieneś naliczać podatku VAT - ten bowiem rozlicza kupujący. Jak wystawić fakturę na ...
Obowiązki przedsiębiorcy: co grozi za ich niedopełnienie?
Każdy przedsiębiorca musi spełnić pewne obowiązki formalne, które określają czy jego działalność jest prowadzona zgodnie z przepisami. Generalnie można dokonać ich podziału na związane z opłacaniem podatków i składek ZUS, a także ...
Korekta in plus faktury sprzedaży - jak i kiedy rozliczyć?
Wysoka inflacja jest odczuwalna w wielu sektorach gospodarki. Nie jest ona obca również podmiotom zajmującym się wynajmem nieruchomości. Wielu wynajmujących próbuje zwiększyć wynagrodzenie za swoje usługi nie tylko na przyszłość, ale ...
22 dni temu, 06:47
23 dni temu, 12:31