Witam,
z jaką datą mam wpisać do KPiR polisę ubezpieczeniową, która obowiązuje od lutego 2014 do stycznia 2015? Czy z datą wystawienia polisy czy może zapłaty (termin platnosci 31.01.2014)?
2014-01-23 22:23 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice
Czy polisa płatna jest ratami?
Pod datą wystawienia w kolumnie 13 wpisuje się całą wartość polisy.
Jeśli płatność podzielona jest na raty - odliczamy 90dni i wyksięgujemy z z kolumny 13 (znak -)nie zapłacone raty. Następnie w miesiącu zapaty raty księgujemy tę zapłaconą ratę w kolumnie 13 i tak postępujemy do momentu apłaty wszystkich rat
A jeśli polisa płatna w całości to robimy tojednym zapisem w kolumnie 13
Spoisób postępowania podany jest dla uproszczonej metody prowadzenia PKPIR przy memoriałowej jeszcze należy podzielić koszty proporcjonalnie na lata
www.deklar.pl
Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte
Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
1. ...
Dodano 2013-07-22 21:05 przez asts1
Z jaka datą księgować opłaty za śmieci, skoro płatność przypada do 15. dnia kolejnego miesiąca (za lipiec płacimy do 15 sierpnia). Księgować z datą zapłaty czy z datą ostatniego dnia miesiąca, którego dotyczy zapłata? Nie jesten VAT-owcem i nie ma wystawionej faktury VAT, tylko samoopodatkowanie. Z ...
Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte
Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?
Dodano 2014-02-04 13:40 przez halcia4
Witam,
kupiłam laptopa na firmę i do tego wykupiłam przedłużenie ubezpieczenia na laptopa do 3 lat też na firmę. Czy mogę polisę na ubezpieczenie zaksięgować w koszty w PKPiR?
Dodano 2013-05-08 08:41 przez konto usunięte
W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
2023-03-03 06:47
2023-03-02 12:31