2014-01-17 10:29 autor: Gabriela76
23 269 odsłon
Od 1 kwietnia 2011 roku miałam zawieszoną działalność gospodarczą. Byłam płatnikiem podatku VAT. Minęły ponad dwa lata. Ostatnio otrzymałam z US zawiadomienie o wykreśleniu mnie z rejestru VAT. W dniu 16.01.2014 r. działalność została wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej. Jakie mam teraz obowiązki? Czy będę musiała płacić podatek od likwidacji firmy? Czy mam obowiązek sporządzenia spisu środków trwałych i remanentu likwidacyjnego?
Bardzo proszę o odpowiedź.
2014-03-11 20:39 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
Dodano 2013-07-12 13:45 przez Szejker877
Witam serdecznie,
W niedługim czasie planuję zamknięcie firmy, która od pewnego czasu jest zawieszona. Starałem się doczytać w internecie jak wygląda procedura zamykania działalności w przypadku vatowców. Nie mam już środków trwałych (samochód sprzedany). Pozostał mi tylko sprzęt elektroniczny, któr...
Dodano 2014-01-14 18:11 przez Anna9
Dzień dobry mam wątpliwości w następującej sprawie:
Przedsiębiorca rozliczający się na podstawie PKPiR, opodatkowany na zasadach ogólnych według skali podatkowej, będący VAT-owcem.
Rozliczenie podatku VAT na moment zakończenia, likwidacji działalności związane z wcześniejszym zakupem automatu ze śro...
Dodano 2017-01-24 17:36 przez arcman
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (architektura) i zastanawiam się nad jej zamknięciem. Jestem płatnikiem VAT. Jak wygląda sprawa ze sporządzeniem spisu z natury dla potrzeb podatku VAT? W jednym miejscu wyczytałem, że w spisie należy zamieścić tylko wszystkie środki trwałe i wyposażenie...
Dodano 2012-11-30 18:47 przez konto usunięte
Z dniem 31.12.2012 r chciałabym zamknąć działalność gospodarczą (w tej chwili jest zawieszona) jestem płatnikiem VAT. Moje pytania są takie:
1. Czy zamykając z dniem 31.12.2012 muszę powiadomić US, że chcę przeprowadzić remanent likwidacyjny?
2. Jak ująć materiały, które przed zawieszeniem działalno...
Dodano 2015-07-08 20:22 przez MMisio
Witam,w 2010 roku kupiłem auto ciężarowe z kratką (cena netto 45 tys. zł) na jednoosobową działalność gospodarczą z pełnym odliczeniem podatku VAT (10 tys. zł) i wpisałem na listę środków trwałych. Po 2 latach zawiesiłem działalność najpierw na rok, a potem na dwa lata. Po tym okresie działalność zo...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zawieszenie i zamknięcie działalności: rekordowe statystyki sektora MŚP
Minione lata były dla sektora MŚP prawdziwym wyzwaniem. Wybuch pandemii, wojna w Ukrainie, zwyżkujące koszty prowadzenia działalności gospodarczej czy dynamicznie rosnąca inflacja wywarły silny wpływ na kondycję polskich (i nie tylko) ...
Kasa fiskalna w remanencie likwidacyjnym firmy
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Gmina nie zapłaci VAT od opłat za dworzec autobusowy
Pobieranie przez gminę opłat w postaci daniny publicznej za korzystanie przez firmy z przystanków komunikacyjnych nie jest opodatkowane VAT. Powyższe działanie jest bowiem przejawem wykonywania władztwa publicznego, zaś organ pobierający ...
Utrata prawa do zwolnienia w VAT w trakcie roku
Za przedsiębiorcami już połowa roku. Ci, którzy korzystają ze zwolnienia w VAT, powinni zacząć uważniej monitorować wartość sprzedaży. Przekroczenie 150 000 zł spowoduje u nich utratę prawa do zwolnienia, a co za tym idzie, zrodzi ...
2024-04-08 08:07
2024-02-23 12:44