2020-10-07 23:55 autor: Talesa
1 605 odsłon
Czy można wliczyć w koszty płatność za ubezpieczenie, którą reguluje umowa najmu samochodu (podatnik nie posiada polisy). Czy wystarczającym dowodem jest potwierdzenie wpłaty/przelewu z konta bankowego?
Jeżeli chodzi o samochód, to jest on rozliczony kilometrówką, jest użyczony, wykorzystywany do celów mieszanych.
Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte
Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?
Dodano 2012-08-18 15:51 przez beatus57
Witam! Bardzo proszę o pomoc. W maju zakupiłam samochód. 27.07.2012 r. dostałam pismo z firmy ubezpieczeniowej o wysokości składki na ubezpieczenie. Składkę zapłaciłam 09.08.2012 r. w pełnej wysokości na ten i przyszły rok. Polisy (w sensie papieru) fizycznie jeszcze nie mam w rękach. W którym momen...
Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte
Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
1. ...
Dodano 2013-05-08 08:41 przez konto usunięte
W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do ...
Dodano 2013-07-11 07:43 przez aga83
Witam,
Prowadzę działalność i od lipca płacę do gminy za śmieci. Na jakiej podstawie mam je wrzucić w koszty skoro nie mam faktury, tylko dowód opłaty. Składałam deklarację, która jest formą samoopodatkowania. Gmina nie wystawia faktury VAT, ani nakazów za śmieci. Czy kopia deklaracji wystarczy?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Duża flota w czasie pandemii: jak zredukować koszty i gdzie szukać oszczędności?
Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorstwach korekty modelu ich funkcjonowania. Ze względu na rynkowe perturbacje związane z kolejnymi lockdownami, obostrzeniami czy też spadkiem przychodów, przedsiębiorstwa zaczęły szczegółowo ...
Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Jakie ceny OC w Europie? Jak wypadamy na tle innych?
Ostatnimi czasy ceny OC dawały się polskim kierowcom mocno we znaki. Wygląda jednak na to, że wymuszone stratami ubezpieczycieli podwyżki dobiegły końca i wreszcie weszliśmy w okres stabilizacji. A jak wygląda sytuacja w innych krajach ...
Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych
Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...