Prowadzę działalność gospodarczą na ryczałcie. Kupiłam samochód ciężarowy (bus) na fakturę i odliczyłam VAT. Po 3 miesiącach zakończyłam działalność a mąż otworzył swoją.
Samochód chcę mieć w swojej firmie. Czy mogę przekazać mu auto protokołem? Czy zapłacę podatek dochodowy? Co z VAT-em?
Dodano 2014-08-20 12:07 przez Jolka5755
Prowadziłam 1-osobową działalność gospodarczą. W 2008 r. zakupiłam samochód osobowy na firmę (odliczenie VAT w ramach przepisów VAT). 30.07.2014 r. jako współwłaściciela samochodu wpisałam męża (nie mamy rozdzielności majątkowej). Z dniem 31.07.2014 r. zamknęłam działalność (likwidacja). Dnia 31.07....
Dodano 2013-10-10 12:51 przez ARGA
Posiadam pojazdy ciężarowe w firmie do 3,5 tony (działalność gospodarcza). Czy muszę posiadać dodatkowe zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów zwane VAT-1, aby odliczać paliwo od kosztów? Słyszałem, że od 04.2013 zmieniła się ustawa. Czy to prawda?
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Wojtek
Dodano 2014-08-22 21:00 przez ela787
Firma jednoosobowa ryczałt. W czerwcu kupiłem samochód ciężarowy VAT-1 do celów służbowych. Wartość pojazdu 1000 zł netto. Z powodu wyjazdu będę go rejestrował dopiero teraz, to znaczy po dwóch miesiącach.
Czy mogę zaksięgować fakturę i odliczyć VAT rozliczając lipiec mimo, że rejestracja pojazdu i ...
Dodano 2015-05-26 19:37 przez ksywka1977
Witam!Mam następujące pytanie. Przez kilka lat prowadziłem własną firmę i zakupiłem samochód na firmę. Został odliczony podatek VAT. Auto mam już prawie 6 lat.W chwili obecnej moja działalność jest zawieszona. Auto zostało zamortyzowane w 100%.Chciałem wycofać auto z środków stałych z firmy i sprzed...
Dodano 2014-07-17 15:58 przez Zofiaaa
Kupujemy do firmy paliwo w ilości hurtowej. Fakturę w PKPiR księguję w dacie jej otrzymania a podatek VAT rozliczam w kolejnym miesiącu, ponieważ jeszcze nie wiem, ile paliwa zużyte zostanie do samochodów, dla których mogę odliczyć tylko 50% VAT.
Po zużyciu całego paliwa, a jest to już kolejny miesi...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Coraz więcej sporów z fiskusem, błędów w postępowaniach podatkowych (i to już na etapie gromadzenia materiału dowodowego), uchylanych decyzji podatkowych czy skarżonych interpretacji oraz namiastka możliwości obrony podatnika przed ...