Witam,
zawsze obliczałam VAT np. w grudniu za listopad, to brałam sprzedaż za październik odjęłam zapłaty za październik, dodałam zapłaty za listopad i tak wyliczyłam należny. Reszta z listopada niezapłaconych przeszła na grudzień, i teraz według tego co robiłam powinnam wziąć wyliczając VAT za xii: sprzedaż za xi minus zapłaty listopadowe, zapłaty grudniowe i mam należny.
Czy niezapłacone faktury z grudnia mogę przenieść na styczeń 2014 r.? Według wzoru który stosuję? Czy nowe regulacje, które weszły tego nie zabraniają? Jestem osobą początkującą w prowadzeniu książki przychodów i rozchodów.
Proszę o pomoc z tym VAT-em.
Dodano 2014-01-06 21:39 przez KaMaart
Dzień dobry,
mam pytanie, czy jeśli posiadam np. serwety wykonane ręcznie, kartki okolicznościowe, obrazy i wszystko to jest wykonane przeze mnie, to jeśli coś mi pozostało (nie sprzedałam tego), na dzień 31 grudnia i 1 stycznia roku następnego, to czy wpisać należy te przedmioty w spisie z natury, ...
Dodano 2013-12-28 19:39 przez JOANNA RYBAKOWSKA
Proszę o podpowiedź:
firma prywatna (PKPiR) posiada samochód osobowy wniesiony przed laty aportem do środków trwałych przez właściciela firmy - osobę fizyczną (samochód wcześniej właścicicl sprowadził z zagranicy, zakupił na własne nazwisko). W związku z czym firma nie naliczyła podatku naliczonego ...
Dodano 2013-11-04 23:12 przez asiska017
Jakie dokumenty i rejestry utworzyć do księgowania stali (dotyczy programu Symfonia)?
Dodano 2013-10-17 14:05 przez pikar
Witam serdecznie,
mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokument...
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jednolity podatek to zasłona dymna przed zmianami w VAT?
W zakresie podatków internet ostatnio zdominował jeden temat: podatek jednolity. Jedna czy dwie wypowiedzi przedstawicieli rządu wywołały wręcz burzę w sieci. Portale internetowe zaczęły rozpisywać się o tym, jak danina mogłaby ...