eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaMarketing / Reklama / PR › Czym się różni PR od marketingu?


2013-04-27 16:38 autor: konto usunięte

4 676 odsłon

Czym się różni PR od marketingu?

Chciałbym się dowiedzieć czym się różni PR od marketingu, a także na którym z tych dwóch elementów powinna skupić się mała firma sprzedająca buty?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-04-27 17:22 autor odpowiedzi: YPIConsulting

    Dzień dobry,

    Marketing oraz PR to dwa różne pojęcia i nie wolno ich używać zamiennie. Pod określeniem marketing rozumiemy szereg działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu oceny możliwości rynkowych, poznania i zaspokojenia potrzeb klienta, a także powiększenia swojego zysku, np. przez wzrost sprzedaży. Te działania muszą swoim zakresem obejmować takie komponenty jak: cena, produkt, dystrybucja i promocja. Narzędziami stosowanymi w marketingu są: strategie ceny i promocji, dystrybucja, reklama, itp.

    PR to w tłumaczeniu to publiczne relacje. Jego celem jest kształtowanie relacji pomiędzy podmiotem gospodarczym, a jego otoczeniem, czyli dbałość o wizerunek firmy w długim okresie. Działanie PR-owe nastawione są na wszystkich interesariuszy i komunikację z nimi.

    W przypadku małej firmy sprzedającej obuwie bardzo ważne jest dbanie o dobry marketing, jak i o PR. Przykładem działania  marketingowego może być np. reklama kolekcji wiosennej firmy. Natomiast PR może być realizowany np. poprzez organizację pogadanki w lokalnej szkole jak ważne jest noszenie odpowiednio dobranych butów.

     

    Pozdrawiam

    Józefina Król

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • nerewer

    Dodano 2012-07-04 15:47 przez nerewer

    Reklama a start działalności gospodarczej

    Witam serdecznie.
    Mam takie pytanie. Od stycznia 2013 roku zamierzam prowadzić działalność gospodarczą polegającą na videofilmowaniu uroczystości rodzinnych. W tym roku firma nie jest jeszcze założona. Czy w tym roku 2012 wolno mi legalnie reklamować przyszłą usługę wideofilmowania i zbierać zamówie...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-12 13:01 przez konto usunięte

    Co to jest remarketing?

    Czym jest remarketing i jak wykorzystać go osiągnięcia pożądanych celów marketingowych?

  • mk56

    Dodano 2013-05-17 15:48 przez mk56

    Czy warto iść w taki pomysł e-marketingowy?

    W skrócie. Powstaje wewnętrzna grupa wewnątrz firmy zajmująca się szukaniem pomysłu na biznes i wykorzystaniem potencjału dużej liczby pracowników.
    Idea jest taka: ogłoszenie wewnętrznego konkursu w temacie "Pomysł na e-booka". Osoba, która ma pomysł lub coś bardziej gotowego zgłasza się i jeśli pom...

  • campos2

    Dodano 2013-01-22 21:38 przez campos2

    Dopisanie nowej działalności gospodarczej do już istniejącej i jej prowadzenie

    Witam. Prowadzę sklep spożywczy od 4 lat. Do tej działalności chciałbym jeszcze dopisać w urzędzie gminy działalność - antykwariat i sprzedaż w internecie. W sklepie mam kasę fiskalną, jestem na vacie. Jak się rozliczać z urzędem skarbowym w tym przypadku? Książki max do 50 lat z numerem ISBN.
    Czy t...

  • Iwona2525

    Dodano 2014-05-15 18:49 przez Iwona2525

    Jak będzie policzona wysokość zasiłku macierzyńskiego?

    Założyłam działalność gospodarczą w lutym 2014 r. Prowadzę sklep. Okazało się, że jestem w ciąży (termin porodu na październik). Płacę oczywiście preferencyjny ZUS, bo firma się dopiero rozkręca.
    W związku z zaistniałą sytuacją będę musiała przyjąć dodatkowego pracownika. Przeczytałam właśnie, że do...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • 6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy

    6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy

    „Public relations jest tylko dla dużych i bogatych przedsiębiorstw.” „Firma ma sprzedawać, a PR to fanaberia, na którą szkoda pieniędzy.” Chociaż polski biznes powoli przekonuje się do rosnącego znaczenia komunikacji i Public ...

  • 6 sposobów na udaną kampanię SMS

    6 sposobów na udaną kampanię SMS

    SMS jako narzędzie od lat jest częścią działań marketingowych adresowanych przez firmy bezpośrednio do konsumentów. Do korzystania z krótkich wiadomości tekstowych marketingowców zachęcają m.in. wysoki wskaźnik przeczytanych SMS-ów ...

  • Działania marketingowe i PR w 2013 r.

    Działania marketingowe i PR w 2013 r.

    Jednym z najważniejszych celów działów marketingu i PR kończącego się roku była budowa i utrzymywanie relacji z klientami. W większości firm bowiem działania marketingowe i PR są ściśle powiązane z procesem sprzedaży i strategią ...

  • Internetowy Public Relations dla MŚP

    Internetowy Public Relations dla MŚP

    Public Relations kojarzy się z dużymi pieniędzmi oraz znanymi koncernami. Wielu właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw uważa, że PR to luksus na który ich nie stać. Czy rzeczywiście tak jest?

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Marketing / Reklama / PR

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania