Dzień dobry,
chciałabym zawiesić działalność na 2 miesiące. Czy w tym czasie będę mogła brać faktury i wliczać je w koszty?
Dodano 2022-08-22 16:41 przez becool8812
Dzień dobry, Jak w KPiR księgować koszt najmu lokalu podczas zawieszenia działalności?
Np. mam w lipcu zawieszoną działalność, to mimo to w KPiR księguję ten koszt w lipcu czy księguję w pierwszym miesiącu wznowienia działalności? Jeśli tak, to jak się ma to, że data na fakturze jest z lipca a księg...
Dodano 2018-11-06 21:02 przez Buchhalterin
Czy można odliczyć VAT i zaliczyć w koszty fakturę wystawioną na dane osoby fizycznej, bez podanego numeru NIP na fakturze?Osoba ta prowadzi jednoosobową działalność, jest czynnym VAT-owcem. Faktury dotyczą usługi transportu wystawionej przez Ubera. Tych faktur jest kilka na niewielkie kwoty. Czy US...
Dodano 2017-06-27 12:08 przez Lfinda
Witam,czy podczas zawieszenia działalności można nadal księgować koszty, które powstają również w okresie zawieszenia np. telefon, polisa ubezpieczeniowa etc.
Dodano 2016-01-11 21:19 przez gosia50
Czy prowadząc sklep internetowy mogę uśrednić koszt wysyłki, którym obciążam klientów, pomimo, iż kurierowi płace różne stawki, w zależności od gabarytów produktu i jego wagi?Czy w rozliczeniach księgowych muszę do każdej pojedyńczej transakcji (wysyłki) mieć podporządkowany koszt transportu?
Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin
Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Prawo do odliczenia VAT. Wydatek nie zawsze musi mieć bezpośredni związek z działalnością opodatkowaną firmy
Fiskus odmówił firmie odliczenia VAT od zakupu towarów i usług związanych z naprawą szkody powstałej z jej winy podczas prowadzonych robót ziemnych, ponieważ uznał, że wydatki te nie są związane z przedmiotem działalności firmy ...
Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Koszty podatkowe: dokumentowanie usług niematerialnych
Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...
Księgi rachunkowe: dokumentowanie zakupów od ludności
Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...
18 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44