Witam wszystkich którzy chcą pomoc....
Powiem szczerze.... nie znam się na tym.... musiałem założyć działalność gospodarczą do pracy którą wykonuję... jest to świadczenie usług innej firmie. Jestem na ryczałcie bez watu. Jest to mój pierwszy miesiąc rozliczeniowy. Wystawiłem rachunek firmie i nie wiem co dalej... co z ZUSEM, URZĘDEM SKARBOWYM ?? Proszę o pomoc...2008-04-07 08:28 autor odpowiedzi: konto usunięte
2008-04-07 14:39 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2008-04-09 21:16 autor odpowiedzi: Hanna111
2008-04-09 22:00 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-01-13 19:07 autor odpowiedzi: gustek
2009-01-14 15:42 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-01-15 21:45 autor odpowiedzi: gustek
2009-01-19 13:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-02-07 04:57 autor odpowiedzi: kwintal
2009-05-24 11:06 autor odpowiedzi: toms57
2009-05-28 14:08 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
rogaz skomentował/a odpowiedź 2013-03-20 17:16
witam !!! tak sobie czytam i mam pyt.do Pana Krzysztofa a mianowicie co z zakupem na giełdzie rolnej - jestem ryczałtowcem bez vatu !!! na giełdzie nikt oprócz osob prowadzacych DZG nie wystawi mi zadnego dow, zakupu !!! ? czyli dowód wewnętrzny ? co w nim powinno być zawarte ? czy mam sobie sam wystawiac i wpisywac co kupiłem i po ile ? czy jakies dane sprzedawajacego muszą być ?
2009-05-30 23:32 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-06-01 12:51 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-07-18 20:45 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-07-22 17:53 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-08-14 07:34 autor odpowiedzi: lucas_iscariot
2009-08-15 12:25 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-08-17 00:48 autor odpowiedzi: lucas_iscariot
2009-08-22 09:42 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-08-24 07:47 autor odpowiedzi: lucas_iscariot
2009-08-26 13:12 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-08-28 19:49 autor odpowiedzi: lucas_iscariot
2009-09-01 13:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-09-07 23:01 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-09-08 09:08 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-09-11 15:00 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-09-11 22:49 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-09-11 23:02 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-09-20 10:36 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-10-08 22:32 autor odpowiedzi: konto usunięte
2010-12-30 16:05 autor odpowiedzi: pietrzykowskid
2010-12-31 13:30 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2010-12-31 15:20 autor odpowiedzi: pietrzykowskid
2011-01-13 00:15 autor odpowiedzi: konto usunięte
2011-01-17 19:48 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2011-01-21 22:02 autor odpowiedzi: konto usunięte
2011-01-27 09:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2011-03-16 11:52 autor odpowiedzi: deafdeaf
2011-03-20 17:06 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2012-02-27 00:06 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam
Od marca zakładam dg sprzedaż bielizny. Bede na ryczałcie 3 % w związku z tym nurtuje mnie pytanie dotyczące limitu ryczałtu czyli 20 tys zł na rok. nie chce go przekroczyc. W zwiazku z tym zatowarowanie mojego sklepu szacowane jest na 7 lub 8 tys zł.Na każdy towar mam faktury czy jesli w ciagu roku bede miec faktury na ponad 20 tys zł to przejde na kase fiskalna? czy chodzi tylko o obroty na rok aby nie przekroczyły 20 tys?po odliczeniu zusu. Może byc tez tak ze faktury przekroczą 20 tys ale obroty nie poniewaz dany zakupiony towar bedzie nadal na sklepie... Proszę o pomoc i wyjaśnienie ...
2012-02-28 17:43 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2012-03-30 12:03 autor odpowiedzi: mardach
witam!
jestem w trakcie zakładania DG, i mam pytanie co mi się bardziej opłaca być vatowcem czy na ryczałcie? mój głowny kod pkd to 43.34 malowanie budynków oraz 43.99 specjalistyczne roboty budowlane oraz czyszczenie ścian zewnętrznych. działalność głównie dla osób fizycznychktórzy nie potrzebują faktur, oraz jaki podatek procentowy mnie obejmuje przy tej DG, moje wydatki miesięczne to zakup srodków myjących, paliwa do maszyny oraz farba koszt miesieczny około 1000zł.
dziękuje za odpowiedz i proszę o pomoc!
2012-03-31 13:21 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2012-06-05 19:37 autor odpowiedzi: chhubert
2012-07-16 21:00 autor odpowiedzi: konto usunięte
2012-07-20 16:03 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2012-10-23 22:03 autor odpowiedzi: mag30-77
2012-11-13 12:00 autor odpowiedzi: konto usunięte
2012-11-15 19:16 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Kompendium wiedzy z podatków nie ma. Ponadto tutaj sama teoria to trochę za mało - warto wcześniej popracować w takim biurze.
Co do opisów PKD - są tutaj: http://www.firma.egospodarka.pl/niezbednik-firmowy/pkd
2013-01-04 14:11 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-01-29 23:35 autor odpowiedzi: darekmarta1975
Witam,mam pytanie chciałbym założyc działalnosć gospodarcza,ktora bedzie sie opierac na sprzedazy nowych urzadzen elektronicznych sprowadzanych za granicy.Prosze mi napisac jaka działalnosc najlepiej utworzyc jezeli pracuje i to ma być dodatkowy zarobek.Ponadto moj dochod miesieczny bedzie sie opieral na sume okolo 2tys.
2013-01-30 12:20 autor odpowiedzi: konto usunięte
Jak rozumiem pytasz się jak masz opodatkować swoją działalność.
Żeby na to spróbować odpowiedziec, to musisz jeszcze odpowiedzieć na pytanie ile będzie wynosić Twoja sprzedaż.
2013-01-30 12:59 autor odpowiedzi: darekmarta1975
Tzn pytam sie tak:
Pracuje w firmie xxx sa odprowadzone za mnie skladki itp,i teraz pracujac naadal w tamtej firmie chcialbym utworzyc firme jednosoba zeby móc sprzedawac sprowadzone produkty elektroniczne na portalach aukcyjnych.Dochod miesieczny bylby okolo 2-3tys zl dodatkowo ale i to nie zawsze bo moze sie okazac ze zarobie 1,5tys.I teraz moje pytanie jaka najlepiej zalozyc dzialalnosc zeby placic jak najmniejsze koszty od sprzedazy i malo papierkow zeby bylo.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz
2013-01-30 15:54 autor odpowiedzi: konto usunięte
I teraz moje pytanie jaka najlepiej zalozyc dzialalnosc zeby placic jak najmniejsze koszty od sprzedazy i malo papierkow zeby bylo.
Jeśli chcesz obracać sprzętem elektronicznym (telefony, telewizory i inne) w sposób zawodowy, to musisz założyć działalność gospodarczą.
Działalność gospodarcza wykonywana osobiście ma tylko jedną formę. Nie możesz otworzyć taką czy inną.
Koszty będą w głównej mierze takie same.
Koszt sprzętu kupionego. Koszt wysyłki do Polski. Koszt cła, akcyzy i innych opłat jeśli wchodzą w grę. Koszt ogłaszania się na aukcjach koszt wysyłki do odbiorcy. Koszt internetu. Koszt telefonu.
Możesz uwzględniać koszt samochodu i użytkowania samochodu (paczki na pocztę trzeba wozić). Możesz kupić laptop na firmę.
I pewnie jeszcze by się coś znalazło.
I teraz od przychodów ze sprzedaży możesz odjąć koszty i uzyskasz dochód, który opodatkowujesz podatkiem dochodowym.
Inna wersja opodatkowania. Płacisz ryczałt od przychodu (stąd moje wcześniejsze pytanie o Twoją sprzedaż).
Nie sumujesz kosztów (choć masz obowiązek zbierać wszystkie faktury kosztowe i je składować), nie liczysz dochodu.
Sumujesz tylko przychody ze sprzedaży.
Mnożysz je przez 3 % i masz podatek.
2013-01-30 16:02 autor odpowiedzi: darekmarta1975
Tak wiem ze musze załozyc działalnscc gospodarcza,rozumiem ze bede placil tylko skladki zdrowtnie jezeli place zus w innej firmie i oczywiscie przychody x 3%.
Dobrze zrozumiełem ?
Tzn ze najlepszym roziwiazaniem bedzie tu ryczałt ,A gdzie moge sie wiecej dowiedzec na temat ryczałtu,tzn moze Pani mi odpowie chodzi mi ze z fiskusem rozliczam sie co miesiac czy wymagana jest do tego ksiegowa i jaka jest maxymalna kwota roczna dochodu na ryczałtcie bo słyszałem o róznych wersjach
2013-01-30 16:28 autor odpowiedzi: konto usunięte
Tzn ze najlepszym roziwiazaniem bedzie tu ryczałt
Tak nie można powiedzieć. Może się okazać, że tyle będziesz miał kosztów, że nie będziesz mieć w ogóle podatku.
Jak będziesz mieć 1000 - 2000 miesięcznej sprzedaży, to rzeczywiście lepiej zapłacić ryczałt i mieć spokój (30 - 60 zł), ale jeśli ponad 10000 to już bym się zastanowił, czy nie warto mieć biura rachunkowego i nie płacić podatku. Zaczyna to być opłacalne.
Jak będziesz na ryczałcie, to księgowa raczej Ci nie potrzebna. Zsumujesz przychody. Pomnożysz razy 3 % i odprowadzisz. Nie wiem jedynie co z VAT-em. Będziesz, nie będziesz. Na początku zależy od Ciebie.
Jak zwykłe zasady, to w Twoim przypadku raczej tak. Szczególnie taka co Ci pomoże. Przynajmniej w pierwszych miesiącach.
Maksymalna kwota na ryczałcie raczej duża - 150.000 euro.
2013-01-30 18:13 autor odpowiedzi: darekmarta1975
Tak ale jak nie bede miał przychodu 10tys zł to co to mi da .placenie podatku ksiegowych itp.Wpedze sie tylko i wywlacznie w koszta czy nie ,bo tego własnie nie rozumiem.Powiem na przykładzie znajomego on jest vatowcem ma naprawe samochodow ale mi mowił ze faktury moze wystawiac tylko firma,a osoba prywatnym nie.Prosze mi to wyjasnic bo mam teraz dylemat,dodam jeszce ze moja dzilalnosc nie bedzie sie tylko opierac na sprzedazy ale takze na naprawie gwrancyjnej tych produktów.
2013-01-30 20:35 autor odpowiedzi: konto usunięte
Nie wiem czym będziesz handlował i co będziesz naprawiał.
Na starcie musisz sobie określić kto będzie Twoim klientem. Na kogo się nastawiasz. Na firmy czy na osoby fizyczne.
Patrząc ze strony mojej firmy nie kupię od Ciebie telefonu ani laptopa jeśli nie wystawisz mi faktury VAT. Zatem jeśli nie będziesz VAT-owcem zapomnij o firmach (chyba że też nie są VAT-owcami).
Skoro będziesz również naprawiać sprzęt elektroniczny to ryczałt od naprawy wynosi 8,5 %.
Zatem sprzedając towary za 1.000 zł zapłacisz 30 zł podatku. Naprawiając sprzęt za drugie 1.000 zł zapłacisz 85 zł podatku. Razem 115 zł.
Ponadto przeczytaj poniższą dyskusję, a na pewno sporo Ci pomoże.
2013-01-30 20:53 autor odpowiedzi: darekmarta1975
Tak rozumiem ,wiekszosc bedzie osobami fizycznym.Co do tego Vatu,wyjasnie to w ten sposob sprzet bedzie duzo tanszy nawet gdyby druga osoba sprzedawala to samo z vatem to i tak bede miał taniej o vat i jeszce troche nizej.W takiej sytuacji nie kupiła by Pani odemnie gdyby nawet po odliczeniu vatu i tak bym miał taniej (bez tej stawki vat).Nie wiem czy sie dobrze wysłowiłem :)
Co do napraw sprzetu bedzie gwarancyjna ,takze osoby kupujace odemnie nie ponosza zadnych kosztów naprawy.To jak mozna wliczac koszty naprawy jezeli one beda w moim zakresie.Przepraszam za pytania ale jest Pani odpowiednia osobą która umie odpowiedziec mi na konkretne pytania :)
2013-02-14 10:46 autor odpowiedzi: konto usunięte
Nie kupię z prostej przyczyny. Już na starcie filtruję oferty sprzedaży o warunek wystawiania faktur. I szukam najciekawszej oferty tylko spośród nich.
Koszty napraw spokojnie wliczasz w koszty działalności. Przychodów osobnych z tego tytułu nie będziesz mieć, chyba że będą to naprawy pogwarancyjne.
2013-03-20 15:51 autor odpowiedzi: madzia23
2013-03-20 17:05 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
2013-03-20 20:02 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
madzia23 nie - u Ciebie każda transakcja jest obciążona podatkiem VAT.
2013-03-21 20:39 autor odpowiedzi: rogaz
witam !!! tak sobie czytam i mam pyt.do Pana Krzysztofa a mianowicie co z zakupem na giełdzie rolnej - jestem ryczałtowcem bez vatu !!! na giełdzie nikt oprócz osob prowadzacych DZG nie wystawi mi zadnego dow, zakupu !!! ? czyli dowód wewnętrzny ? co w nim powinno być zawarte ? czy mam sobie sam wystawiac i wpisywac co kupiłem i po ile ? czy jakies dane sprzedawajacego muszą być ?
2013-03-25 12:35 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Wydaje się że tak. Ustawa o ryczałcie ewidencjonowanym przez dowody zakupu rozumie otrzymane faktury, rachunki, paragony, dowody wewnętrzne oraz opis otrzymanego towaru. Wskazuje także, że do udokumentowania zakupu towarów stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (wszystko w art. 4).
Rozporządzenie w sprawie prowadzenia księgi mówi z kolei, że na udokumentowanie zapisów w księdze, dotyczących niektórych kosztów (wydatków), mogą być sporządzone dokumenty zaopatrzone w datę i podpisy osób, które bezpośrednio dokonały wydatków (dowody wewnętrzne), określające: przy zakupie - nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość, a w innych przypadkach - przedmiot operacji gospodarczych i wysokość kosztu (wydatku).
Dowód wewnętrzny wystawia się m.in. w przypadku
1) zakupu, bezpośrednio od krajowego producenta lub hodowcy, produktów roślinnych i zwierzęcych, nieprzerobionych sposobem przemysłowym lub przerobionych sposobem przemysłowym, jeżeli przerób polega na kiszeniu produktów roślinnych lub przetwórstwie mleka albo na uboju zwierząt rzeźnych i obróbce poubojowej tych zwierząt;
2) zakupu od ludności, sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), surowców roślin zielarskich i ziół dziko rosnących leśnych , jagód, owoców leśnych i grzybów leśnych (PKWiU ex 02.30.40.0);
2013-03-25 13:12 autor odpowiedzi: rogaz
ok dz za odp !
jeszcze jedno pytanie do Pana Krzysztofa- czy w tym DW jaki wystawię muszą byc dane sprzedającego podobnie jak na fakturze Vat-RR ??? - nip sprzedającego ,adres , pesel i imie nazwisko , podpis tej osoby ??? - czy wystarczy tylko data miejsce zakupu oraz nazwę towaru oraz ilość, cenę jednostkową i wartość - suma cyframi i słownie - czy to jest wystarczające i zgodne wrazie "W"
oprócz tego wystawiam na koniec dnia dzienne zestawienie sprzedaży (nieudokumentowanej ) gdzie wpisuje date, miejsce sprzedazy oraz kwotę dziennego przychodu ( 3%), którą zgodnie z nr (przenoszę ) wpisuję następnie do ewidencji przychodow pod pozycją opodatkowania zgodna dla mojej dzg - 3% ???
dz serdecznie i prosze o odp
a czy w Pana kompetencji jest udzielenie odp. na poniższe zagadnienie ??? nikt nie jest wstanie przez kilka dni odpowiedziec na moje pytanie ???
raz jeszcze serdecznie dziękuje Panu ?
2013-04-07 20:34 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Co do dowodu wewnętrznego, muszą się na nim znaleźć jeszcze dane sporządzającego dowód (czyli pana).
Co do ujmowania przychodu ze sprzedaży - postępowanie jest prawidłowe.
Co do ZUS/KRUS - niestety nie są to dziedziny, w których się "obracam" poza prostymi przypadkami.
2013-04-10 14:04 autor odpowiedzi: rogaz
dz serdecznie Panie Krzysztofie !!!
Czy mógłby Pan kogoś polecić ze znajomych którzy zajmują sie DZG na KRUS-ie do rozwiazania mojego pytania/problemu ???
justyna9872 skomentował/a odpowiedź 2014-05-09 19:02
witam, Przyszło mi zupełnie z przypadkowych przyczyn załozyc firmę budowlaną. Chciałabym najmniej skomplikowaną formę ryczałt bez vat - Jest do tego specjalna deklaracja? u nas w urzędzie Panie są tak strasznie nie miłe że aż strach zapytać!! i rozumiem że wystarczy posiadać u siebie w domu księgę przychodów (zakupioną w sklepie biurowym) spisywać wszystko. Przelać co miesiąc Zus i podatek do US z własnego konta i to tyle?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.