eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalności › Handel sprzetem elektr.-kilka pytań przy otwieraniu działalnosci


2010-09-28 12:32 autor: markor007

2 140 odsłon

Handel sprzetem elektr.-kilka pytań przy otwieraniu działalnosci

Mam kilka pytań dotyczących założenia działalności gospodarczej. Chciałbym założyć firmę zajmującą się sprzedażą sprzętu komputerowego, RTV itp. Będzie to firma oczywiście 1-os, przynajmniej na razie. Jako lokal na początku chciałbym mieć moje miejsce zamieszkania a więc dom moich rodziców. I tu pierwsze pytanie:

1. Jak wyglądać musi wtedy taki lokal? Tzn. chodzi mi oto, że rodzice muszą mi wystawić jakąś umowę wynajmu? Będą musieli od tego odprowadzać jakiś podatek? W jaki sposób można to załatwić żeby było tanio i ogólnie „fajnie”?

2. Czy przy takiej działalności, niezależnie od wyboru formy opodatkowania, musze mieć jakąś kasę fiskalną i przy każdej sprzedaży wystawiać paragony itd.?

3. Jak wygląda kwestia zakupu towaru (do dalszej odsprzedaży oczywiście): musze kupować towar od firm, na który będę miał wystawione jakieś faktury? Czy np. mogę też kupować sprzęt od osób fizycznych, czyli np. prowadzić również skup używanego sprzętu czy też kupować sprzęt np. na aukcjach internetowych od osób fizycznych?

4. Wiem, że przez pierwsze 2 lata mam ten niższy ZUS. Jeżeli np. dana działalność będę prowadził tylko np. przez 1 rok a potem ją zlikwiduje to czy jeśli kiedyś później założę kolejną nowa działalność to będę musiał już płacić pełny ZUS czy może ten 1 rok, który jeszcze mi został będzie mnie obowiązywał i będę mógł płacić ten niższy ZUS.

5. Jak wygląda sprawa „zawieszenia działalności”? Istnieje coś takiego? Mogę przez jakiś czas zawiesić działalność i nie płacić wtedy żadnych Zusów i podatków, a potem po jakimś czasie znowu ją wznowić?

6. Przy takiej działalności, jaką wyżej opisałem, który rodzaj formy opodatkowania byście mi doradzali?

7. Z jakimi ogólnie kosztami musze się liczyć miesięcznie prowadząc taką działalność? Wiem, że na pewno musze płacić ZUS 230zł/ miesięcznie a po 2 latach ok. 800zł, ale co jeszcze do tego dochodzi miesięcznie?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2010-10-03 16:44 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    1. może być umowa użyczenia. Należy pamiętać, że od takiego lokalu będzie wyższy podatek od nieruchomości.

    2.co do zasady mamy pewne zwolnienie. niestety nie ma ono zastosowania przy sprzedaży sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten (ex PKWiU 32), - pytanie czy coś z tego będzie u Pana.

    3. Każda forma nabycia dozwolona. W przypadku zakupu od tzw. osób prywatnych proszę docelowo pamiętać o PCC (gdy wartość zakupu przekroczy 1 000 zł).

    4. Skoro już chce Pan działalność zawieszać/likwidować, to po co ją otwierać? Małe ZUSy przysługują przez 2 lata. Przysługują one tylko osobom rozpoczynającym działalność. O ile dobrze pamiętam potem musi być przerwy w prowadzeniu 5 lat, aby ponownie skorzystać z tej preferencji.

    5. Tak - istnieje taka możliwość. DG można zawiesić na okres od 1 do 24 m-cy przy spełnieniu pewnych warunków.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania