Witam,
zwracam się z prośbą do osób orientujących się w temacie. A mianowicie mam taki "problem", ponieważ mój pracodawca postawił mi ultimatum założenia własnej działalności gospodarczej. Jestem architektem (bez uprawnień) - skończyłam niedawno studia. Po zakończeniu stażu w danej firmie nie zaproponowano mi etatu, tylko własną działalność gospodarczą.
Podstawowa wypłata, opłata składek związanych z działalnością i stanowisko w biurze. Wszystko byłoby dobrze tylko teraz nie wiem, czy dostając dofinansowanie np. 20 tys. zł (bo takie jest szacunkowe) na rozwinięcie formy - muszę kupować dla siebie oprogramowanie archocad? (bo na takim działam i koszt samego oprogramowania wynosi 16 400 zł).
Czy świadcząc usługi dla tej firmy mogę zakupić sprzęty dla siebie - komputer, plpter, drukarkę itp. nie kupując oprogramowania, ponieważ w firmie działam na ich sprzętach i legalnym oprogramowaniu? Czy jakaś kontrola mogłaby się do tego przyczepić?
Bardzo proszę o pomoc i wskazówki w działaniu.
Pozdrawiam
Dodano 2014-07-16 11:11 przez mariuszfil
Witam!
Mam działalność gospodarczą w zakresie nauki jazdy. Chciałbym zakupić telewizor do sali wykładowej w celu wyświetlania filmów edukacyjnych. Czy mogę ten zakup wprowadzić w koszty działalności?
Dodano 2014-07-10 11:29 przez konto usunięte
Witam,
w naszej firmie prowadzona jest ewidencja środków trwałych i WNIP. Co zrobić np. ze starym oprogramowanie w momencie zakupu nowego tzn. wymiana winows7 na windows8?
Czy dokonuje się kasacji oprogramowania, jak w środkach trwałych czy pozostawia w ewidencji dwa programy na jednym komputerze?
J...
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2015-06-02 11:06 przez muzel1
Witam,dostałem dotację z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej i mam problem jak to rozliczyć. Kupiłem jedno urządzenie za ponad 3500 zł i będę je użytkował ponad 12 miesięcy. Tu nie ma problemu, jest to środek trwały i nie jest kosztem. Mam również 3 urządzenia o wartości między 1500 a...
Dodano 2015-04-20 19:22 przez klasa6
Witam,prowadzę działalność gospodarczą , z dotacją PUP na środek trwały i wyposażenie.Proszę o pomoc, czy w remanencie końcowym przy likwidacji działalności mam ująć wyposażenie i środek trwały w całości sfinansowany z PUP czy nie?Co jak będę chciał sprzedać środek trwały czy wyposażenie po zamknięc...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
O dywersyfikacji mówi się najczęściej w kontekście różnicowania aktywów wchodzących w skład portfela inwestycyjnego. Odnosi się ją również do rynków zbytu czy odbiorców. Ekspertka Podlaskiego Funduszu Kapitałowego przypomina, że ...
Zaledwie 43% Polaków uważa, że prowadzenie własnego biznesu to dobry pomysł na życie - wynika z najnowszego raportu Global Entrepreneurship Monitor (GEM) 2024, opublikowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) we ...
Najnowsza edycja polskiego Barometru TMF Group, firmy wyspecjalizowanej w świadczeniu usług zgodności i administracyjnych, rzuca światło na 14 ważnych z perspektywy prowadzących biznes zmian w prawie. Część zapowiadanych w minionym roku ...
Przypominamy, że od 1 stycznia 2025 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące wysokości składki zdrowotnej. - Zmiany te to, po pierwsze obniżenie minimalnej składki jaką przedsiębiorca jest zobowiązany odprowadzić do ZUS, po drugie ...