Witam,
proszę o podpowiedź, ile będzie wynosiła amortyzacja zmywarki, która była użytkowana podczas działalności przez 3 lata. Została kupiona za cenę 1450 zł. Jaką będzie miała wartość po tym okresie?
2019-04-10 06:41 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2014-06-22 14:58 przez hondaa121
Witam!
Jak należy rozpatrywać laptopa o wartości 2000 zł oraz samochód osobowy o wartości 2900 zł, kiedy chcę rzeczy te przyjąć w użytkowanie w swojej działalności? Tak samochód, jak i laptop są moją własnością.
Za poradą znajomego księgowego wrzuciłam tak jedno, jak i drugie w koszty, w całości. Ni...
Dodano 2019-02-04 16:09 przez solar-01
Prowadzę działalność gospodarczą jako gabinet lekarski. Do tego celu zakupiłam w 2013 roku samochód osobowy, który w styczniu 2018 roku został zamortyzowany. Jakie wydatki związane z użytkowaniem samochodu mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i jaką niezbędną dokumentację z tym związaną powi...
Dodano 2018-01-24 20:11 przez Lfinda
Dzień dobry,czy kupując sprzęt komputerowy (komputer, monitor) o łącznej wartości ok. 6000 zł netto, mogę go zamortyzować jednorazowo, tj. jednorazowo wrzucić w koszty w dniu przyjęcia do użytkowania? Firma jest mikroprzedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza) i posiada jeden środek trwały...
Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin
Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...
Dodano 2017-07-31 21:08 przez konto usunięte
Witam, od lipca prowadzę jednoosobowa działalność gospodarczą. Jestem nievatowcem. Mam prywatny samochód ciężarowy. Czy muszę prowadzić ewidencje przebiegu pojazdu? Z tego co czytałam to nie. To w takim razie wystarcza faktury za paliwo żeby ująć je w koszty i nigdzie nie wprowadzam auta? Czy lepiej...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty działalności prowadzonej w mieszkaniu jako wydatki firmowe
Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...
Dokumentowanie zakupu od ludności w księgach rachunkowych
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Mieszkanie jednak można rozliczyć w firmowych kosztach podatkowych
W marcu 2017 r. fiskus wydał interpretację, w której nie zgodził się na rozliczanie w kosztach podatkowych części wydatków związanych z posiadanym mieszkaniem, gdy to było wykorzystywane w prowadzonej firmie, chyba że przedsiębiorca ...
Nic się nie stało: Ministerstwo Finansów o kosztach firmy w mieszkaniu
Fiskus zmienił podejście w zakresie rozliczania w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej wydatków na media czy sam czynsz w przypadku, gdy firma znajduje się w mieszkaniu przedsiębiorcy. Jego zdaniem konieczne jest wydzielenie ...
2024-02-23 12:44
2024-02-05 13:37