eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiRozliczenia roczne › PIT 11. Pewien problem. Proszę pomóżcie.


2009-03-02 11:02 autor: Webster_z_kutna

1 678 odsłon

PIT 11. Pewien problem. Proszę pomóżcie.

Jak wiadomo za dobrze się w naszym kraju nie dzieje. Każdy dłubie tyle ile się tylko da dla siebie. Niebawem muszę złożyć zeznanie podatkowe PIT-11. Otóż mam pewien problem. Zostałem zatrudniony przez pracodawcę od dnia 1 grudnia 2008 roku. Zatrudniono mnie do końca marca roku 2009. Pensję za grudzień otrzymałem następnego miesiąca tj. w styczniu. Pracodawca uważa że nie powinien wydawać mi zaświadczenia PIT za tamten miesiąc jako że wypłata była wpłacona w styczniu, więc nie czuje się w obowiązku aby wydrukować mi PIT11 za okres miesiąca ubiegłego roku. Czy to jest zgodne z prawem? Czy nie łamie on prawa? Czy nie przede wszystkim nie grożą mi jakieś sankcje? Uprzejmie proszę. Piszcie odpowiedzi lub piszcie do mnie na maila.

Oto mój adres mailowy:

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2009-03-02 19:28 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Nie łamie. PIT-11 dotyczy dochodów uzyskanych bądź postawionych do dyspozycji podatnika w danym roku. Jeżeli wypłata za grudzień była wypłacona w styczniu, to jest to dochód 2009 r.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Rozliczenia roczne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania