Po likwidacji działalności będąc na PKPiR rozliczając się na zasadach ogólnych, mając sporządzony spis z natury likwidacyjny na dzień x, podatek ze sprzedaży towarów opłacam jako różnicę ceny wyceny zakupu towaru a sprzedaży?
Zakup towaru odbył się w 2013 roku i nie był zaliczony do kosztów prowadzenia działalności, dlatego też nie wiem, czy po likwidacji działalności podatek płacić muszę od całej wartości sprzedanego towaru czy tylko od różnicy pomiędzy zakupem a sprzedażą?
Dodano 2013-11-27 11:44 przez konto usunięte
Bardzo proszę o pomoc,
zakładam jednoosobową działalność, zasady ogólne, PKPiR, jestem zgłoszony jako VAT-owiec, ale jestem zwolniony podmiotowo z VAT. Czy muszę składać co miesiąc jakieś deklaracje do US, czy nic nie składam? Co jeśli będę musiał zapłacić pdof, czy też coś składam do US czy tylko p...
Dodano 2013-08-15 13:50 przez Margar
Witam,
Niedawno założyłam działalność gospodarczą: KPiR, zasady ogólne, podatek wg skali, bez VAT. Jestem w tym temacie dość zielona i nie do końca rozumiem, jak należy prawidłowo obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy, dlatego chciałabym się poradzić.
Powiedzmy, że za miesiąc sierpień:
- dochód: 50...
Dodano 2014-01-14 18:11 przez Anna9
Dzień dobry mam wątpliwości w następującej sprawie:
Przedsiębiorca rozliczający się na podstawie PKPiR, opodatkowany na zasadach ogólnych według skali podatkowej, będący VAT-owcem.
Rozliczenie podatku VAT na moment zakończenia, likwidacji działalności związane z wcześniejszym zakupem automatu ze śro...
Dodano 2014-01-10 12:12 przez mbero
Witam,
chciałbym się dowiedzieć jakie czynności muszę dokonać przy tej zmianie, oprócz oczywiście złożenia oświadczenia do US i zmian do gminy.
Dokładnie chodzi o to, czy muszę sporządzać remanent lub inne rozliczenia i jakie deklaracje w związku z tym muszę składać?
Dodano 2014-01-08 23:39 przez Tomektr
Witam,
od sierpnia 2013 prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, KPiR, mniejsze składki ZUS przez 2 lata, nie posiadam żadnego pracownika i nie jestem VAT-owcem.
Pytania są następujące:
- Co muszę złożyć do ZUS w związku z nowym rokiem?
- Czy z nowym rokiem 2014 muszę złożyć do ZUS-u f...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zamknięcie roku podatkowego - o tym przedsiębiorca powinien pamiętać
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Likwidacja firmy w podatku dochodowym od osób fizycznych
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Likwidacja firmy: "wycena" majątku w PIT
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
Przedsiębiorco! Obniż podatek na koniec roku
Koniec roku to szczególnie gorący czas dla przedsiębiorców oraz księgowych. Eksperci z firmy inFakt przedstawiają praktyczny przewodnik po tematach, o których koniecznie w tym czasie należy pamiętać.
2023-03-03 08:26
2023-03-02 12:57