Witam,
Posiadam firmę zalożoną od połowy miesiąca. Do kiedy jest miesiąc z rozliczenia się z KPiR? Do końca miesiąca, w którym została założona działalność gospodarcza czy musi być pełen miesiąc?
2013-06-03 21:15 autor odpowiedzi: Jowita
2013-06-03 21:16 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
2013-06-04 09:03 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-04-08 14:38 przez konto usunięte
Od kwietnia prowadzę działalność na KPiR oraz jestem zatrudniony na umowę o pracę. Czy dochody z działalności będę musiał ujmować dodatkowo w ramach działalności w KPiR?
Dodano 2012-10-21 18:47 przez VIOLA
Witam,
Prowadzę usługi krawieckie, formą opodatkowania jest KPiR. Proszę mi powiedzieć, w której części książki mam wpisać:
1) zakup maszyn krawieckich
2) zakup nożyczek, żelazka
3) zakup zamków, nici, taśm
Mam do wyboru 3 pozycje :
zakup towarów handlowych i materiałów; koszty uboczne zakupu; pozos...
Dodano 2012-10-18 20:57 przez VIOLA
Witam,
Prowadzę KPiR, zakupiłam nową maszynę za 3400 zł netto. Czyli traktuję ją jako środek trwały 100% umorzony (bo nie przekracza 3500 zł netto, a jest wyższa od 1000 zł) i mogę ją jednorazowo dać w koszty.
Czy mam dodatkowo zaprowadzić ewidencję środków trwałych 100% umorzonych? (tak jak w przyp...
Dodano 2013-06-27 14:17 przez ANNADOBRZYNSKA
Czy otrzymanie faktury VAT za zakupienie towarów, które później będą sprzedawane w mojej firmie w KPIR wpisuje się jako zakup czy sprzedaż?
Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite
Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Duplikat faktury w księdze przychodów i rozchodów
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
5 dni temu, 10:41
2023-08-03 15:27