eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Inwentaryzacja środków wpisanych w koszty


2013-01-04 19:12 autor: slawek_w3

3 911 odsłon

Inwentaryzacja środków wpisanych w koszty

Prowadzę DG - usługi doradcze, w kpir wpisuję zakupy np. papieru ksero, płyty cd, okładki, ubezpieczenie oc. Wystawiam faktury vat. Czy na koniec roku powinienem przeprowadzić inwentaryzację, jeżeli zostało mi kilka płyt cd i kilkanaście okładek, czy może podsumować i zakończyć rok skoro zostały wpisane w koszty i rozpocząć nowy rok remanentem za stratą jak w moim przypadku?

I jeszcze jedno pytanie: czy wystarczy prowadzić kpir wpisując w niej zakupy oraz wystawiane przeze mnie faktury, czy muszę prowadzić rejestr vat zakupów i kosztów oraz rejestr vat sprzedaży?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-08 16:52 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Inwentaryzacji podlegają:

    • towary handlowe
    • materiały (surowce ) podstawowe i pomocnicze,
    • półwyroby.
    • produkcja w toku,
    • wyroby gotowe,
    • braki i wyroby

    czyli wszystko to co było księgowane do kolumny "10". W żadnym wypadku materiały biurowe księgowane w kolumnie "13".

    Jesli chodzi o drugą część pytania. Z treści zapytania wynika, że jest Pan(i) podatnikiem VAT czynnym, gdyż wystawia faktury VAT.

    Wobec  tego nie wystarczy tylko prowadzenie kpir. Należy prowadzić rejestr zakupów VAT i rejestr sprzedaży VAT na podstawie, których sporządza się deklarację VAT.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • PTG

    Dodano 2015-01-16 13:29 przez PTG

    Remanent a zapisy w PKPiR

    Prowadzę działalność gospodarczą, która nie wiąże się ze sprzedażą. W jakiej rubryce wpisać remanent do PKPiR (rok 2014 i 2015), gdy wartość inwentaryzacji wynosi 0 zł?Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • arnika

    Dodano 2013-01-03 20:37 przez arnika

    Przychód z najmu majątku firmy w KPiR

    Mam pytanie odnośnie artykułu dostępnego pod adresem: http://www.podatki.egospodarka.pl/84899,Przychod-z-najmu-majatku-firmy-w-KPiR,1,65,1.html
    Mam podobną sytuację: towary handlowe są wynajmowane lub sprzedawane - artykuł wyjaśnia sposób ujęcia przychodów z takiego wynajmu, ale prosiłabym jeszcze o...

  • Panoramix

    Dodano 2013-06-12 21:22 przez Panoramix

    Inwentaryzacja roczna dla ryczałtowca bez VAT

    Prowadzę działalność usługowo-doradczą i ewidencję w KPiR. Nie jestem VAT-owcem, z US rozliczam się kwartalnie. Nie posiadam środków trwałych, jak również w ciągu roku nie kupowałem towarów powyżej 1500 zł wpisywanych w kolumnę 10 KPiR. Czy muszę przeprowadzać końcową inwentaryzację roczną oraz inwe...

  • ANNADOBRZYNSKA

    Dodano 2013-05-26 22:35 przez ANNADOBRZYNSKA

    Książka KPiR bez VAT. Jakie są zasady prowadzenia?

    Witam,
    Jak w tytule: posiadam działalność gospodarczą, gdzie jest sprzedaż za pomocą allegro itp.
    1. W jaki sposób mam wydać klientowi dowód sprzedaży?2. Czy książka KPiR jest wystarczajaca do takiej działalności gospodarczej?3. Czy jak zakupię towar, który będę chciała sprzedać, to wystarczy ze spr...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-09 13:17 przez konto usunięte

    Świadczenie niepieniężne.

    Kontrahent wysłał mnie na szkolenie w okresie 10-12.2012 r., które opłacił i traktuje to jako świadczenie nieodpłatne. Ja z tego tytułu powinnam odprowadzić podatki PIT i VAT (prowadzę jednoosobową DG i odprowadzam VAT).
    Na podstawie jakiego dokumentu powinnam wprowadzić to zdarzenie gospodarcze do ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej

    Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej

    Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...

  • Nieodpłatne przejęcie budynków zwolnione z VAT?

    Nieodpłatne przejęcie budynków zwolnione z VAT?

    Nieodpłatne otrzymanie przez Gminę budynków, bez względu na to czy ich dostawa będzie czy też nie podlegać opodatkowaniu, czy też ewentualnie korzystać lub nie ze zwolnienia od podatku, nie będzie po stronie nabywcy podlegać ...

  • Ewidencja zakupu gdy prawo do odliczenia części VAT

    Ewidencja zakupu gdy prawo do odliczenia części VAT

    Nie wszyscy podatnicy mają prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego. Ograniczenia mogą wynikać w przypadku występowania zarówno sprzedaży zwolnionej jak i opodatkowanej, czy też przy wykorzystywaniu w sposób mieszany (czyli zarówno ...

  • Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej

    Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej

    Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania