eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › kiedy zaksięgować fakturę z grudnia?


2012-03-28 13:53 autor: milka.19

4 648 odsłon

kiedy zaksięgować fakturę z grudnia?

Witam, mam pytanie. W listopadzie 2011 r. założyłam działalność. Prowadzę pkpir, ale nie jestem VAT-owcem. Książkę za listopad i grudzień prowadziła i księgowa (za co zapłaciłam sporo kasy:/)  Od 2012 r. chciałabym prowadzić książkę sama. Jednak zauważyłam, że księgowa wprowadzała faktury (np.za telefon) po dacie płatności. Czyli fakturę wystawioną w listopadzie, a zapłaconą w grudniu wpisała w m-cu grudzień. Czytałam, że powinno sie wpisywać po dacie wystawienia. Jeżeli od tego roku zaczęłabym tak robić (czyli w styczniu wpiszę fakturę wystawioną w styczniu z terminem płatności w lutym), to co wtedy z tą jedną fakturą z grudnia (wystawioną w grudniu a zapłaconą w styczniu), która nie była ujęta w poprzednim roku? Czy mam wtedy wpisać w styczniu dwie faktury - grudniową (zapłaconą w styczniu) i styczniową (wystawioną w styczniu)? I wtedy w 2012r. będzie 13 faktur? Przepraszam ,że może tak to skomplikowanie opisałam, ale starałam się jak mogłam;) Głowię się już nad tym trochę czasu i nie wiem w końcu co zrobić, żeby było dobrze...Proszę o pomoc.

Pytanie zaktualizowano 2012-04-11 13:10

A co ze składką ZUS? Wpisuję ją do książki po dacie płatności? Czy będę dobrze robiła, jeśli fakturę za telefon będę wpisywała po dacie wystawienia (np. wystawiona w styczniu, a zapłacona w lutym --> wtedy wpisuję do książki w styczniu) a składkę ZUS po dacie płatności (składka za styczeń płatna w lutym --> wtedy wpisuję do książki w lutym)?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-03-28 23:46 autor odpowiedzi: ASK Analizy Szkolenia Konsulting

    Sprawa jest prosta. Za grudzień (i tym samym za cały rok) rozlicza się Pani do końca kwietnia, zatem jeżeli nie złożyła pani jeszcze PIT-u za 2011 rok, proszę fakturę grudniową dopisać do grudnia. W ciągu roku podatkowego (tu: kalendarzowego) może Pani  ewentualnie faktury kosztowe (np. za telefon) wpisać z opóźnieniem, ale na następny rok się ich już nie przenosi.

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-03-29 11:31 autor odpowiedzi: milka.19

    Bardzo dziękuje za odpowiedź:) Bardzo mi Pan pomógł.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania