Witam,
jak rozliczyć wymianę wyświetlacza w telefonie służbowym?
2018-06-13 23:01 autor odpowiedzi: Krystyna Dąbrowska doradca podatkowy
doradca podatkowy, Biuro Rachunkowe Praktyk s.c w lublinie
Dodano 2018-01-24 20:11 przez Lfinda
Dzień dobry,czy kupując sprzęt komputerowy (komputer, monitor) o łącznej wartości ok. 6000 zł netto, mogę go zamortyzować jednorazowo, tj. jednorazowo wrzucić w koszty w dniu przyjęcia do użytkowania? Firma jest mikroprzedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza) i posiada jeden środek trwały...
Dodano 2017-06-27 12:08 przez Lfinda
Witam,czy podczas zawieszenia działalności można nadal księgować koszty, które powstają również w okresie zawieszenia np. telefon, polisa ubezpieczeniowa etc.
Dodano 2016-06-15 09:56 przez pbanan
Witam,Niedawno otrzymałem dofinansowanie z Urzędu Pracy na podjęcie działalności gospodarczej. W biznesplanie uwzględniłem rzeczy, które zamierzam za tą dotację kupić. Rzeczy te będą kupowane jeszcze przed założeniem działalności gospodarczej na faktury imienne. Ponieważ dofinansowanie jest nieopoda...
Dodano 2021-12-09 11:49 przez magdallena02
Witam. Moja klientka otrzymała z Urzędu Pracy dotacje na rozpoczęcie działalności na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 z dnia 20 kwietnia 2004 o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Jest ona fryzjerką i prowadzi książkę przychodów i rozchodów. Jest również zwolniona z VAT. Chciałabym się u...
Dodano 2021-10-09 13:49 przez Jonek
Witam, W grudniu 2021 otrzymam środki na działalność gospodarczą z PUP i w tym też miesiącu zakładam firmę i kupuję wyposażenie za przyznane środki. Zakładam, że do końca 2021 nie będę miał żadnych przychodów. Czy w takiej sytuacji będzie można zakwalifikować wydatki na zakupione wyposażenie w 2021 ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty działalności prowadzonej w mieszkaniu jako wydatki firmowe
Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...
Mieszkanie jednak można rozliczyć w firmowych kosztach podatkowych
W marcu 2017 r. fiskus wydał interpretację, w której nie zgodził się na rozliczanie w kosztach podatkowych części wydatków związanych z posiadanym mieszkaniem, gdy to było wykorzystywane w prowadzonej firmie, chyba że przedsiębiorca ...
Nic się nie stało: Ministerstwo Finansów o kosztach firmy w mieszkaniu
Fiskus zmienił podejście w zakresie rozliczania w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej wydatków na media czy sam czynsz w przypadku, gdy firma znajduje się w mieszkaniu przedsiębiorcy. Jego zdaniem konieczne jest wydzielenie ...
Prowadzenie firmy w mieszkaniu na cenzurowanym
Działalność gospodarcza we własnym domu czy mieszkaniu istotnie ogranicza koszty - zwłaszcza na początku jej istnienia. Nie trzeba bowiem wynajmować odpowiedniego pomieszczenia czy też go wybudować. Do tej pory fiskus nie widział też ...
2023-08-03 15:27
2023-08-03 15:26