eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › zaległy Vat


2009-02-24 14:51 autor: konto usunięte

1 894 odsłon

zaległy Vat

Witam. Bardzo proszę o pomoc.

Jestem jst. w latach 90 podpisano umowę z biblioteką na wynajem pomieszczenia w budynku będącym naszą własnością. W powyższej umowie nie było mowy o podatku Vat -wynajmujący płacił tzw.koszty eksploatacyjne. W 2002 r podpisano aneks do tej umowy niestety aneks"trafił do szafy" a nie do księgowości . Dziś tzn. w lutym 2009 został "cudownie odnaleziony" i okazuje się iż zawierał zmianę do umowy....wynajmujący zobowiązany został do wpłaty określonej kwoty z Vatem. Co robić? :

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2009-02-24 16:10 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A regulowano należność z VAT-em czy bez niego? Były wystawiane faktury?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-02-24 22:27 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Należność regulowano z VAT-em a F-ry nie były wystawiane. Wpływała kwota czynszu, księgowano ją jako przypis i wpłatę i to wszystko. Bardzo Cie prosze o pomoc. marta

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-02-25 15:46 autor odpowiedzi: stiven23

    Czymś innym jest umowa cywilno-prawna a czymś innym przepisy podatkowe. Państwo pomimo podpisanej umowy nie stali się czynnym podatkiem VAT (z tego co wnioskuję nim nie byliście/ nie jesteście) a podpisana umowa pod względem podatkowym nie obligowała Was do zostania takim podatnikiem. Nie naliczaliście PTU należnego i nie odprowadzaliście go.

    Inaczej sprawa wygląda na gruncie prawa cywilnego tam mogliście narazić na szkodę wynajmującego jeśli był czynnym podatkiem VAT lub przysługiwałoby mu prawo do odliczenie PTU naliczonego zawartego np w fakturach dostawców. W takim przypadku uważam najlepiej jest dogadać się z najemcą, zrobić stosowne porozumienie, rozliczyć wszystko tak aby nie był poszkodowany uwzględniając poniesione przez niego nadmierne obciążenia finansowe nie wynikające z poprawności wykonania umowy dzierżawy/najmu; po uwzględnieniu przepisów o PD i PTU. Należałoby też zmienić aneksem warunki umowy.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania