Witam,
mam wątpliwości i kilka pytań w związku z wprowadzaniem do ewidencji wyposażenia. Zrobiłam sporo zakupów kosztowych, których wartość mieści się w przedziale 1501 - 3499 zł netto. Dlatego jestem obowiązana wprowadzić je do ewidencji wyposażenia.
1). Czy jeżeli faktura zawiera nazwę np. waga platformaowa cena 3100 oraz w drugiej pozycji koszty wysyłki lub transportu 100 zł, to w ewidencji wpisuję 3100 czy 3200 zł?
2). Notebook 2700 zł oraz Windows 8 - 300 zł wpisać łacznie? 3000 tys. zł?
3). System wideo, gdzie na fakturze wyszczególnione jest kilka kamer, rejestrator, jakieś urządzonka, kable oraz usługa montażu 1000 zł - łącznie 3200 zł? Razem czy oddzielnie?
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2013-07-03 16:16 przez Majchrzak
Witam,
Mam taki problem. Zakupiłam na firmę sprzęt do zaciskania rur hydraulicznych na kwotę 3134,45 zł brutto i nie wiem czy mam jednorazowo wrzucić to w koszty czy zamortyzować i na jaki procent?
Bardzo proszę o pomoc.
Dodano 2014-07-17 15:58 przez Zofiaaa
Kupujemy do firmy paliwo w ilości hurtowej. Fakturę w PKPiR księguję w dacie jej otrzymania a podatek VAT rozliczam w kolejnym miesiącu, ponieważ jeszcze nie wiem, ile paliwa zużyte zostanie do samochodów, dla których mogę odliczyć tylko 50% VAT.
Po zużyciu całego paliwa, a jest to już kolejny miesi...
Dodano 2015-08-26 13:33 przez konto usunięte
Jestem tak niepewna swojej emerytury jak większość Polaków a przejściu na nią nie myślę w ogóle.Mąż ma zamiar otworzyć warsztat samochodowy. Wiem, że musi posiadać kasę fiskalna. Ile czasu ma na założenie kasy od momentu rozpoczęcia działalności? Ma zamiar sprzedawać klientom usługę wraz z częściami...
Dodano 2015-02-07 00:49 przez monika123
Witam,prowadzę działalność od 01.06.2014 w roku 2014 na rzecz osób fizycznych w postaci zajęć rehabilitacyjnych. Zastanawiam się, czy nie powinnam mieć kasy fiskalnej.Proszę o podpowiedź, co jest takiego decydującego w fakcie posiadania kasy, na co powinnam uważać aby nie ponieść kary związanej z br...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Duplikat faktury w księdze przychodów i rozchodów
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...
11 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44