W jaki sposób mogę dokonać roliczenia straty za rok 2013? Czy jest to możliwe tylko w rozliczeniu rocznym?
dodam, że jestem na kpir, opodatkowanie wg skali
2014-09-22 09:35 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Stratę poniesioną w roku ubiegłym może Pani rozliczyć w rozliczeniu rocznym za rok 2014 lub w trakcie roku uwzględniać ją przy wyliczaniu zaliczek na podatek dochodowy (będzie pomniejszać dochód). Przy czym należy pamiętać, iż strata podatkowa może zostać rozliczona w ciągu 5 lat podatkowych, licząc od roku, w którym została poniesiona. W jednym roku podatkowym ma Pani prawo ująć maksymalnie 50% poniesionej straty. Pozostała część może zostać odliczona w kolejnych latach.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2014-07-02 16:07 przez Dorotus
Czy "zapomniane" faktury można wpisywać (i odliczać VAT) do ewidencji VAT i do PKPiR w następnym miesiącu?
Dodano 2013-12-20 14:22 przez asts1
Witam,
prowadzę PKPiR i rozliczam podatek dochodowy kwartalnie.
1. Z jakim oznaczeniem mam wpłacać zaliczki?
2. Gdzie później muszę wykazać wpłacone zaliczki w nowym roku?
Dodano 2013-12-07 18:34 przez Stiwan
Czy w PKPiR wpisuję opłacone składki na ubezpieczenie zdrowotne? Jestem zatrudniony na umowę o pracę i mam opłacone wszystkie składki. Prowadzę dodatkowo własną działalność i opłacam składkę na ubezpieczenie zdrowotne.
Dodano 2017-07-13 17:42 przez Lfinda
Witam,prowadzę KPiR. Kupiłam wraz z abonamentem telefony. Otrzymałam fakturę za telefony w wysokości 2000 zł netto. Czy wartość faktury za telefony mogę wliczyć do KUP w dniu otrzymania tejże faktury (jest to również dzień oddania telefonów do użytkowania) oraz odliczyć VAT?Co w przypadku faktur mie...
Dodano 2015-04-15 10:47 przez Justyna_75
Dzień dobry,
w czerwcu zaksięgowałam w KPiR dwukrotnie tę samą fakturę kosztową (zakup materiałów) oryginał i duplikat. W czerwcu oraz w lipcu odliczyłam VAT - okazuje się dwukrotnie od tej samej faktury. Pytanie:
1. Jak dokonać teraz korekty w KPiR? W którym miesiącu dokonać wyksięgowania (czerwiec...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zakup towarów handlowych na przełomie roku w księdze podatkowej
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Paragon fiskalny dokumentuje koszty w księdze podatkowej
Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...
Księga podatkowa co miesiąc mimo kwartalnego podatku dochodowego
Podatnicy rozliczający się na zasadach ogólnych - według skali lub podatkiem liniowym - zobowiązani są do prowadzenia ewidencji, jaką jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Na podstawie zapisów w księdze powinni dokonywać ...
Towar handlowy przed fakturą w księdze podatkowej
Generalna zasada określania momentu powstawania kosztów u podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów mówi, że te powstają w dacie wystawienia dokumentu je potwierdzającego, którym najczęściej jest faktura. Zasada ...
22 dni temu, 06:47
23 dni temu, 12:31