2014-09-08 17:23 autor: JustJust
3 057 odsłon
Witam,
jestem nowa na tym portalu i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże w nurtującym mnie problemie, którego nie mogę rozwiązać mimo wielogodzinnego przeszukiwania internetu. Niestety Pani w US nie była w stanie udzielić mi na moje pytanie odpowiedzi.
W 2009 roku założyłam jednoosobową działalność związaną z turystyką. Na otwarcie działalności dostałam dotacje z Unii Europejskiej z programu Kapitał ludzki. Otrzymaną dotację przeznaczyłam częściowo na remont wynajmowanych pomieszczeń oraz zakup wyposażenia. Zakupione wyposażenie było o wartości poniżej 1500 zł, a więc nie kwalifikowało sie do ujęcia w jakimkolwiek rejestrze.
Ponieważ zakup urządzeń sfinansowany był z środków unijnych nie wliczyłam go również w koszty działalności. Po kilku latach nierentownej działalności chcę ją zakończyć. Część zakupionego wyposażenia uległo zniszczeniu, część chciala bym zostawić do celów prywatnych, częścią obdaruję bliską rodzinę a część chciała bym sprzedać osobą prywatnym. Księgowość prowadzę w KPiR. Moje pytanie brzmi: jak poprawnie zrobić to od strony skarbowej?
Proszę pomóżcie :)
Dodano 2013-12-04 22:51 przez paula213148
W lutym planuję otworzyć swój sklep z akcesoriami dla dzieci (zabawki, wózki, nosidełka, ubrania) oraz modą dla kobiet w ciąży. Koszty jakie będę ponosić to wynajem lokalu oraz kupno towaru na wyposażenie sklepu. Zastanawiam się, jaka forma opodatkowania będzie dla mnie najkorzystniejsza?
To jest mo...
Dodano 2016-02-25 15:44 przez mpk
Witam,
czy można odliczać w KPiR koszty wody, herbaty, cukru do miejsca prowadzenia działalności jednoosobowej i np. drabinka do zciągania segregatorów firmowych z szafy?
Dodano 2013-11-27 11:44 przez konto usunięte
Bardzo proszę o pomoc,
zakładam jednoosobową działalność, zasady ogólne, PKPiR, jestem zgłoszony jako VAT-owiec, ale jestem zwolniony podmiotowo z VAT. Czy muszę składać co miesiąc jakieś deklaracje do US, czy nic nie składam? Co jeśli będę musiał zapłacić pdof, czy też coś składam do US czy tylko p...
Dodano 2013-11-07 14:10 przez elmariaci
Przygodę z działalnością gospodarczą rozpocząłem od dotacji z urzędu pracy na rozpoczęcie działalności, za dotację kupiłem trochę sprzętu komputerowego i oprogramowanie (kupowane było nie na firmę, a na mnie osobę prywatną, taki był wymóg UP). Po 2 latach prowadzenia działalności usługowej, jaką był...
Dodano 2016-07-19 10:07 przez konto usunięte
Witam,założyłam firmę z dotacji PUP. Wszystkie materiały i maszyny kupiłam z tej dotacji. Teraz po roku chciałabym zamknąć firmę i muszę zrobić spis likwidacyjny, a że jestem płatnikiem VAT, to powinnam zapłacić VAT od tego co się w tym spisie znajdzie.I tu moje pytanie, bo w tym spisie będą materia...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
PARP - jakie nabory w 2024 roku?
W 2024 roku Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) planuje wspierać rozwój innowacyjności polskich przedsiębiorstw, równocześnie kładąc nacisk na podnoszenie kompetencji oraz poprawę dostępu do usług społecznych. Działania ...
Likwidacja ewidencji wyposażenia: jak ująć zakup w księdze podatkowej?
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Ewidencja wyposażenia - od 2020 r. zlikwidowana
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
5 wskazówek, jak zwiększyć szanse na dotacje na badania i rozwój
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, innowacje są kluczem do sukcesu. Firmy, które inwestują w badania i rozwój oraz wdrażają nowatorskie rozwiązania, zyskują przewagę konkurencyjną i zwiększają szanse na osiągnięcie ...
2024-02-23 12:44
2024-02-05 13:37