eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilne › Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość


2018-09-09 01:45 autor: SwiadomyObywatel

631 odsłon

Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie.

Dodatkowo kupując (jednocześnie zgadzając się z regulaminem z góry narzuconym przez sprzedającego), ten przedmiot byłem świadomy, że muszę zapewnić odpowiednią ilość osób do wnoszenia, bo kierowca jedzie sam i nie ma obowiązku wnosić do mieszkania. Ten sam kierowca zadzwonił punktualnie o godzinie dostawy, że nie dotrze na czas (wcześniej brak informacji o tym fakcie zarówno od firmy jak i od kierowcy, a ja przygotowany z ludźmi do wnoszenia, bo tak jest napisane w  regulaminie).

Mieszkam w bloku i przyjazd z zaproponowanym przez tego Pana poślizgiem wiązałby się z naruszaniem ciszy nocnej we wspólnocie, a nadal nie miałem gwarancji czy faktycznie przyjedzie tak jak mowi, więc oczywiście odmówiłem przyjazdu. Kierowca zaczął straszyć regulaminem i poniesieniem kosztów kolejnej dostawy, że teraz nie wiadomo, kiedy przyjedzie następnym razem.

Nie wiem co dalej, ponieważ podany na aukcji czas realizacji jeszcze nie upłynął, ale jak mam informacje mailowe i smsowe o dacie i godzinie dostawy, z której jak wyżej pisałem się nie wywiązali, to co dalej? Faktem jest to, że po informacji o dacie i godzinie dostawy dostosowałem swój dzień pod odbiór towaru, a zostałem wystawiony.

Na sam koniec muszę dodać, że jestem pod opieką dwóch różnych specjalistów (jeden od ponad 4 lat, a drugi prawie rok) i w obu dolegliwościach (jedna nieuleczalna) główna rolę odgrywa stres. Użyłem opcji kup teraz i zapłaciłem za wszystko z góry.

Proszę o pomoc w tej sprawie.
Z góry dziękuję

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2017-09-18 21:08 przez konto usunięte

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił zwrot pieniędzy.

  • kasiabbb

    Dodano 2016-10-11 15:10 przez kasiabbb

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?

    Witam,mam prośbę o pomoc otóż... Kupilam lodówkę za gotówkę w sklepie stacjonarnym w niedzielę, zapłaciłam również za transport i została dostarczona w środę trzy dni później. Panowie serwisanci wnieśli i podpisałam protokół, że nie ma żadnych wad widocznych, jednakże dopiero w sobotę usiłowałam ją ...

  • jarek1973-g

    Dodano 2015-01-09 19:34 przez jarek1973-g

    Zwrot towaru i odmowa. Jakie mam prawa?

    Witam,
    zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej, jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być spełnione pokazując sprzedawcy s...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • Dżordż

    Dodano 6 dni temu, 12:12 przez Dżordż

    Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

    Witam,w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co do rekompensaty w zw...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.


bezpłatny program PIT 2019

Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Bilety online a prawa konsumentów

    Bilety online a prawa konsumentów

    Dziś bilety na koncerty, sztuki teatralne czy inne wydarzenia kulturalne coraz częściej nabywamy przez internet. To bardzo wygodne rozwiązanie ma jednak i swoje minusy – trzeba bowiem zdawać sobie sprawę, że w przypadku zakupu biletów ...

  • Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!

    Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!

    Już za chwilę święta, podczas których tradycyjnie już Polacy obdarowywać będą najbliższych podarkami. Niestety. Praktyka pokazuje, że prezenty świąteczne to często źródło kłopotów. Co zrobić, jeśli nie trafią do nas przed ...

  • Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi ...

  • Zwrot towaru w e-commerce

    Zwrot towaru w e-commerce

    Kupując przez Internet mamy więcej praw niż w zwykłych sklepach. Jednym z największych atutów e-zakupów jest prawo do zwrotu zakupionych towarów.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania