eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › księgowanie środka trwałego


Szukaj pytań i odpowiedzi

Wpisz szukane słowa:

np. zasiłek macierzyński, zwolnienie lekarskie » zobacz popularne tematy

2012-03-14 19:35 autor: JoAnna

2 108 odsłon

księgowanie środka trwałego

jak zaksięgować zakup (nie jest zakup z inwestycji) środka trwałego pow 3.500 zł, a jak póżniej księgować amortyzację w jednostce budżetowej? no i jakie dokumenty oprócz karty środka trwałego należy założyć? 

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-03-18 14:13 autor odpowiedzi: ASK Analizy Szkolenia Konsulting

    Należy środek wpisać do ewidencji środków trwałych.

    Należy określić okres amortyzacji (wg przepisów; bywa różny dla różnych środków) i tym samym liczbę rat amortyzacyjnych, a nastęnie obliczyć miesięczną kwotę amortyzacji. I co miesiąc  wliczać tę ratę do kosztów przez tyle miesięcy, ile wynika z przepisów i naszej decyzji.

    tu trzeba się, niestety, wgryźć w ustawy (o rachunkowości) i rozporządzenia Ministra Finansów dotyczące jednostek budżetowych .

    Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj | odpowiedz

DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio zadane pytania

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania

Porady Firma

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.