Egospodarka.pl

Dodano: 2016-06-13 18:49 Autor: kama 14 Kategoria: Leasing

Leasing operacyjny i finansowy

Witam,

prowadzę KPiR. Po zakończonym leasingu operacyjnym został wykupiony aktem notarialnym lokal handlowy za kwotę 28747138 zł. Jak zaksięgować środek trwały. Jak i kiedy wpisać do ewidencji środków trwałych? Jak amortyzować, z jaką stawką i na ile lat? Co z podatkiem dochodowym i VAT?
 
Drugie pytanie. Jak zaksięgować wzięte w leasing finansowy lady chłodnicze, agregaty chłodnicze? Czy oprócz części odsetkowej mogę odliczyć ubezpieczenie urządzeń i opłaty przygotowawcze? Co z VAT i jak wygląda amortyzacja czy klasyfikacja środków trwałych grupa 486 na jak obliczyć?

Proszę o pomoc.
Dziękuję

UDZIELONE ODPOWIEDZI

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.