eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / Finanse › Wprowadzenie prywatnego komputera na poczet działalności gospodarczej


2014-05-20 23:31 autor: m-s1

7 861 odsłon

Wprowadzenie prywatnego komputera na poczet działalności gospodarczej

Witam,

jak mam wpisać do ewidencji środków trwałych i wyposażenia swój prywatny komputer i aparat? Komputer zakupiony w 2006 r. za 2578 zł, aparat w 2008 r. za 546 zł posiadam paragony fiskalne. Działalność otworzyłam w 2014 r.

Wiem, że powinnam napisać oświadczenie, że będę wykorzystywała na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej następujące składniki majątku, które dotychczas wykorzystywałam do celów prywatnych:

1.  Komputer - cena zakupu 2578 zł  rachunek nr W00064 z dnia 8.11.2006 r.

2.  Aparat fotograficzny - cena zakupu 546 zł rachunek nr 004950 z dnia 25.11.2008 r.

I w związku z tym drugie moje pytanie: przecież ten komputer już nie jest tyle warty jak w roku? Czy mam wyliczyć teraźniejszą jego wartość? Jak tak, to jak mam to zrobić?

Bardzo proszę o pomoc.

Pytanie zaktualizowano 2014-05-21 00:23

A MOJE DRUGIE PYTANIE JEST TAKIE:

CHCIAŁABYM ZAWIESIAĆ DZIAŁALNOŚĆ NA ROK (WYJAZD) JESTAEM NA RYCZAŁCIE 3% BEZ VAT, CZY PO ODWIESZENIU BĘDĘ MUSIAŁA ZAPŁACIĆ ZA OKRES ZAWIESZENIA PODATEK????  I CZY  W ZEZNANIU ROCZNYM BĘDĘ MUSIAŁA TO UWZGLENIĆ ŻE FIRMA JEST ZAWIESZONA?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-05-21 04:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    możesz moim zdaniem co najwyżej napisać oświadczenie o przyjęciu komputera do używania - do ewidencji gonie wprowadzisz gdyż jego wartość nie przekracza 3500 zł, 

    drugie pytanie - nie będziesz musiała za okres zawieszenia płacić żadnego podatku.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-21 09:33 autor odpowiedzi: m-s1

    Czyli moje oświadczenie jest dobrze napisane, mam przyjąć kwote komputera z paragonu mimo iż kupiony był w 2006r? tylko wykreślić wpiś że został wpisany do ewidencji?

    A i czy po zawieszeniu działalności jako ryczałtowiec muszę spożądzić SPIS Z NATURY?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-21 20:06 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Zastanawiam się nad sensem "wciągania" wskazanych urządzeń na firmę, gdy działalność jest opodatkowana ryczałtem. Szukanie kosztów przy tej formie opodatkowania nie ma sensu, gdyż te nie są uwzględniane w rachunku podatkowym. W związku z tym pytanie, po co to robić?

    Co do zawieszenia - w jego trakcie generalnie w firmie nic się nie dzieje, a więc nie powstaje i przycód, który mógłby być opodatkowany. Niemniej na koniec roku spis z natury i tak trzeba sporządzić, zaś w przyszłym roku złożyć zeznanie roczne, nawet gdy ma być one zerowe.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-05-21 23:46 autor odpowiedzi: m-s1

    a jeżeli ktoś przyczepi się do tego że pracuję na prywatnym komputerze i prywatnym aparacie?

    na koniec roku spis z natury, czyli teraz jak chcę zawiesic nie muszę tego robić?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Rafik

    Dodano 2016-02-21 20:57 przez Rafik

    Komputer poniżej 3500 zł jako środek trwały czy wyposażenie?

    Witam,czytam różne opinie i mam pewne wątpliwości dotyczące zakupu zestawu komputerowego poniżej 3500 zł. Czy mam wybrać jako środek trwały i jednorazowo sobie odpisać bez amortyzacji, czy wpisać jako wyposażenie? Tylko przy wyposażeniu jest coś takiego jak powyżej 1500 zł i użytkowanie do roku czas...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-09-26 10:49 przez konto usunięte

    Sprzedaż komputera firmowego

    Na początku działalności (był to rok 2012), zakupiłem komputer za kwotę 1430 zł i zaksięgowałem od razu w 13 KPiR. Teraz ten chcę sprzedać a kupić nowszy. Czy mogę wystawić fakturę na taką sprzedaż?

  • Danieljuss

    Dodano 2016-02-05 17:59 przez Danieljuss

    Ewidencja wyposażenia i środków trwałych

    Szukam informacji na ten temat i nie mogę znaleźć.Czy ewidencję wyposażenia i ewidencję środków trwałych prowadzimy od początku z każdym rokiem, czy może założone są one na początku działalności i przenoszone do KPiR kolejnych lat?

  • Busby

    Dodano 2016-01-30 20:03 przez Busby

    Aparat w koszty uzyskania przychodu

    Witam,chcę kupić aparat na firmę - koszt ok. 1500 zł. Prowadzę działalność związaną z doradztwem finansowym. Moje pytanie brzmi, czy nie będzie problemu w związku z profilem działalności? Aparat jest mi potrzebny do pracy, ponieważ spotykając się z klientem nie zawsze jest możliwość zrobienia ksera,...

  • nidka

    Dodano 2015-10-16 11:57 przez nidka

    Ryczałt 5,5% a VAT i wspólny majątek

    Witam,mój mąż ze względu na zlecenia za granicą otworzył działalność - usługi budowlane na ryczałcie. W związku z tym mam parę pytań:1. Jak jest z przejściem na VAT i jednocześnie nim nie być, o co w tym chodzi? Być VAT-owcem i jednocześnie jego nie bycie?2. Mąż posiada swoje sprzęty, narzędzia - kt...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania