eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKadry / Wynagrodzenia / BHP › Porozumienie zmieniające dla osoby na macierzyńskim


2015-11-30 19:39 autor: Brunettka

2 138 odsłon

Porozumienie zmieniające dla osoby na macierzyńskim

Witam,

mam pytanko, pracuję w biurze i mam problem z jedną osobą na macierzyńskim.

Czy należy takiej pracownicy, która jest na macierzyńskim do kwietnia 2016 roku pisać teraz porozumienie zmieniające, wzrost wynagrodzenia minimalnego? Czy taka osoba musi mieć w aktach taki dokument? Czy jest to obowiązkowe czy dobrowolne?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-12-01 14:15 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Musi mieć. Płaca minimalna dotyczy wszystkich pracowników. I tak teraz nie będziecie państwo wypłacać jej wynagrodzenia.

    Brunettka skomentował/a odpowiedź 2015-12-02 10:57

    oki rozumiem, dziękuje za odpowiedz :)

    GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • ewa15

    Dodano 2015-11-25 10:10 przez ewa15

    Indywidualna lista płac

    Czy prowadząc imienne karty przychodów pracowników dla celów podatkowych i ubezpieczeniowych, mogę sporządzać jedną listę płac dla wszystkich (5 osób) czy dla każdego indywidualną listę?Wypłaty są gotówkowe, dotychczas każdy podpisywał się na łącznej liście dla wszystkich.

  • asts1

    Dodano 2015-10-23 17:19 przez asts1

    Dokumentacja pracownicza. Ile muszę ją przechowywać?

    Witam, zatrudniam studentkę na umowę zlecenie (bez składek ZUS) i bez zgłoszenia do ZUS. Na koniec miesiąca do umowy wystawiamy rachunek z kwotą do wypłaty.Ile lat muszę trzymać tego typu umowy i rachunki od umowy zlecenia (czy tak jak dokumentaję ZUS), czy muszę do rachunku robić listę płac?

  • pirat

    Dodano 2015-10-14 17:57 przez pirat

    Brak świadectwa pracy, a druk ZUS Rp-7

    Udałem się do archiwum, gdzie są moje dokumenty osobowe płacowe ze zlikwidowanego zakładu pracy, w  którym przepracowałem od 1990 r. do 31.12.2000 r.Złożyłem podanie o wystawienie zaświadczenia o okresie zatrudnienia i wysokości zarobków. Po paru dniach otrzymałem telefon z archiwum, że nie wystawią...

  • szalewska36

    Dodano 2015-06-18 20:58 przez szalewska36

    Zasiłek opiekuńczy na żonę po porodzie

    Dokumenty do wypłaty zaiłku, to znaczy:1). Zaświadczenie lekarskie (L4)2). ZUS Z-153). ZUS Z-3 
    Dostarczamy wszystkie do pracodawcy, czy jakieś druki musimy zawieźć do ZUS?

  • fiacik

    Dodano 2014-08-13 01:53 przez fiacik

    Jak uzyskać dokument ZUS Rp-7 ze zlikwidowanego zakładu pracy?

    W 1988 roku pracowałam w Kominacie Budowlanym w Gdyni. Mam tylko dokument umowy o pracę na czas określony. Do obliczenia kapitału początkowego potrzebuję ZUS RP-7 lub kserokopie kartoteki zarobkowej. Gdzie mogę otrzymać te dokumenty?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Lista płac pracowników

    Lista płac pracowników

    Zatrudnianie pracowników wiąże się z licznymi obowiązkami związanymi z rozliczeniem z urzędem skarbowym i ZUS. Pracodawca co miesiąc musi bowiem obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych należną od danego zatrudnionego ...

  • Dokumentacja pracownicza: teczka bez donosów

    Dokumentacja pracownicza: teczka bez donosów

    Rozważmy następujący przypadek: pracownik dowiedział się, że do jego akt osobowych dołączono anonimowe donosy dotyczące prywatnej sfery jego życia oraz inne notatki niemające związku z zatrudnieniem. Zażądał od pracodawcy ...

  • Odszkodowanie dla pracownika za błędy w dokumentacji

    Odszkodowanie dla pracownika za błędy w dokumentacji

    Jeżeli pracownik wykaże, że w związku z działalnością pracodawcy - polegającą na wykonywaniu obowiązków wynikających z przepisów prawa ubezpieczeń społecznych - poniósł szkodę, to wówczas na pracodawcy spoczywa ciężar ...

  • Dokumentacja pracownicza a ponowne zatrudnienie

    Dokumentacja pracownicza a ponowne zatrudnienie

    Sposób, w jaki powinny być prowadzone akta osobowe pracownika, jest dość dokładnie określony w przepisach prawa pracy. Stosowanie się w tym zakresie do wytycznych ustawodawcy pozwala uniknąć rozgardiaszu w dokumentach. Zastanówmy się ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Kadry / Wynagrodzenia / BHP

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania