Dodano: 2013-03-06 09:24 Autor: konto usunięte Kategoria: Rozliczenia roczne
Moje pytanie dotyczy następującej kwestii. Mama była chora od dłuższego czasu. Przez ostatnie 2 lata przebywała w placówce opiekuńczo-leczniczej i przysługiwała jej ulga rehabilitacyjna w związku z faktem, że pobyt w placówce był odpłatny (ok. 1900 zł za miesiąc - posiadam faktury). Jako jej syn i opiekun prawny rozliczałem podatek mamy za poprzednie lata i opłacałem m. in. pobyt w placówce. W roku ubiegłym mama otrzymała zwrot podatku.
Mama zmarła we wrześniu 2012. Czy po śmierci zmarłego ojca/mamy w żadnym wypadku nie ma możliwości rozliczenia zeznania podatkowego? Czy w takim przypadku ewentualny zwrot podatku z tytułu poniesionych kosztów przepada i nie ma możliwości odzyskania poniesionych kosztów?
2013-03-07 05:37 eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dokładnie była to renta rodzinna w wysokości nieco wyższej niż opłata za pobyt w ZOL. Wszystkie faktury były wystawiane do tej pory na mamę. Tak było w 2011 i tak zostało również w ubiegłym roku. Rozumiem, że osoba nie może złożyć podpisu, ale mama nie składała również podpisu w latach poprzednich, gdyż nie była w stanie . W przypadku 'standardowego' rozliczenia z US nie byłoby problemu, natomiast jeżeli osoba poniosła znaczne wydatki w roku 2012 i zwrot się takiej osobie przecież należy.
Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.