Egospodarka.pl

Dodano: 2012-11-06 23:28 Autor: pollena10 Kategoria: Zakup / Sprzedaż

Podatek od kupna domu

Bardzo proszę o odpowiedz.

Wraz z mężem w czerwcu 2007 r. kupiliśmy dom o pow. 230 m2. Dom był w złym stanie technicznym i praktycznie wszystko było do remontu. Wymiana pokrycia dachu, wymiana wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnej, elektrycznej, częściowe wykonanie tynków wewn., wymiana co, wstawienie drzwi wew., których nie było, wymiana niepełnej podłogi, wymiana rozpadających się okien, ocieplenie budynku, całkowity remont ogrodzenia, które było w rozsypce.

Dzisiaj otrzymaliśmy wezwanie z Urzędu Skarbowego oraz plik dokumentów również do wypełnienia, które powinniśmy przedstawić w Urzędzie skarbowym (wypis z planu zagospodarowania przestrzennego, operat szacunkowy itd....???) w przeciągu 7 dni bo w przeciwnym razie zostanie uznane inna wartość domu niż w akcie kupna. Do dnia dzisiejszego nie zameldowaliśmy się w tym domu, bo ciągle trwają prace remontowe. Wnioskujemy iż Urząd Skarbowy chce podważyć wartość zakupu domu.

Ile lat po kupnie domu urząd skarbowy może nękać kupującego? Z jakimi przepisami powinniśmy się zapoznać? Nadmieniam iż w chwili nabycia domu robiliśmy zdjęcia. Wiele usterek wyszło dopiero w trakcie remontu (przepłaciliśmy). W chwili obecnej oboje jesteśmy emerytami. Kto ew. ma płacić za wszystkie wyciągi, wypisy, których wymaga urząd skarbowy. 

Bardzo proszę o szybką odpowiedz.           

Pozdrawiam Teresa

Zaktualizowano: 2012-11-07 11:44

Dlaczego Urząd Skarbowy nie wierzy obywatelom

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.