Dodano: 2014-02-22 16:44 Autor: marta_a83 Kategoria: Rozliczenia roczne
Witam,
właśnie otrzymałam PIT-11 z umowy o pracę od pracodawcy oraz PIT-11 z dodatkowej umowy zlecenie. Pierwsze moje pytanie: czy koszty uzyskania przychodów z obydwu PIT-ów się sumuje?
Drugie pytanie jest związane z wysokością kosztów uzyskania przychodów z umowy o pracę. Ponieważ zawsze rozliczałam sobie tą wyższą kwotę, w związku z tym że mieszkam w innej miejscowości niż znajduje się zakład pracy. Teraz na PIT-11 od pracodawcy mam naliczoną kwotę 1251,54 zł. Czy ma to związek z tym, że przebywam na zwolnieniu lekarskim ponieważ jestem w ciąży? Czy w takiej sytuacji nie mogę rozliczyć tej kwoty 1668,72 zł?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
2014-02-22 18:10 Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice
Koszt uzyskania przychodu nie przysługuje gdy pracownik otrzymuje zasiłek chorobowy. Z wyliczenia wynika, że KUP policzony jest za 9 miesięcy, a w pozostałych miesiącach był już pobierany zasiłek chorobowy.
W rozliczeniu rocznym przychody ze stosunku pracy wpisujemy w wiersz
1. Należności ze stosunku pracy,służbowego, spółdzielczego i z pracy nakładczej, a także zasiłki pieniężnez ubezpieczenia społecznego wypłacone przez zakład prac
Natomiast wynagrodzenie z tytułu Umowy zlecenia wiersz
3. Działalność wykonywana osobiście,o której mowa w art.13 ustawy(w tym umowy o dzieło i zlecenia)
A wszystko razem sumuje się wiersz
6. RAZEM Suma kwot z wierszy od 1 do 5.
www.deklar.pl
2014-02-22 20:18 marta_a83
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.