eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmae-Biznes › E-sklepy. Jak się wyróżnić?


2013-08-13 13:26 autor: konto usunięte

3 028 odsłon

E-sklepy. Jak się wyróżnić?

W jaki sposób właściciel e-sklepu może wyróżnić się na tle konkurencji?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-13 13:26 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Sprzedaż online w wielu aspektach przypomina działalność tradycyjnego sklepu. Funkcjonalność, bogaty wybór towarów, odpowiednia ich ekspozycja, dogodne formy płatności i życzliwa obsługa – wszystko to wpływa na budowanie pozytywnych relacji z klientem. Zanim zdecyduje się on jednak na zakup, przebiera w ofertach wielu firm. W jaki sposób właściciel e-sklepu może wyróżnić się na tle konkurencji?

    - Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią budowę strony internetowej, na której znajduje się e-sklep. Może on być częścią firmowego portalu bądź stanowić osobny element. Niezależność zapewniają gotowe rozwiązania. Skorzystanie z nich zwiększa funkcjonalność sklepu internetowego, co ułatwia zakup potencjalnym klientom – mówi Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania firmy Procreate.

    Stworzyć przyjazny klimat

    Ta ostatnia cecha jest szczególnie ważna, ponieważ jej brak może zniechęcić klientów do skorzystania z usług e-sklepu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w sierpniu 2012 r. wskazują bowiem, że ponad połowa Internautów, która napotyka trudności podczas e-zakupów, rezygnuje z transakcji i udaje się do konkurencji.

    Jedną z niedogodności, jaką napotykają wspomniani klienci jest również brak informacji na temat danego produktu oraz jego fotografii. - Umieszczenie dobrego opisu odpowiada nie tylko oczekiwaniom kupujących, ale także wyszukiwarek internetowych. Warto zawrzeć w nim odpowiednie słowa kluczowe. Przydadzą się one w przypadku późniejszego pozycjonowania sklepu internetowego. Należy również odpowiednio otagować zdjęcia danego produktu – dodaje Kopeć.

    Przykładowo, opisując fotografię książki w wirtualnej księgarni powinno się umieścić w nim jej tytuł oraz autora. To łatwe rozwiązanie, jednak dzięki niemu można wiele osiągnąć. Przy indeksowaniu witryny wyszukiwarka zauważy bowiem, że produkt ma dobrze opisane zdjęcie. Świadczy to o wartości danej strony internetowej i dbałości o klientów przez e-sklep. Co więcej, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących należy umożliwić im również różne formy płatności.

    Wyeksponować to, co najlepsze

    Skorzystanie z kilku powyższych wskazówek pozwala stworzyć przyjazny klimat dla kupujących. Funkcjonalny i posiadający bogatą ofertę sklep internetowy może być jednak rzadko odwiedzany przez Internautów, jeśli nie jest on widoczny w sieci. Warto zadbać zatem o obecność w internetowych katalogach firm, na portalach społecznościowych, serwisach oferujących porównywanie cen oraz o pozycjonowaniu strony www danego e-sklepu.

    - Promując sklep internetowy należy wziąć pod uwagę to, że jego działalność nie ogranicza się do miasta czy województwa, ale do całego kraju lub nawet świata. Sprawia to, że słowa wykorzystywane w promocji e-sklepów stają się bardziej konkurencyjne. Aby jak najlepiej wspomóc pozycjonowanie, warto skupić się na optymalizacji strony. Wiąże się to z poprawnym opisaniem każdego produktu, odpowiednim opisem samej strony jak również trafnie dobranym tytułem – podsumowuje ekspert firmy Procreate.

    Oceń odpowiedź 1 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-08-07 12:52 przez konto usunięte

    "Długi ogon" w sieci

    Jak zadbać o "długi ogon" w sieci?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-28 19:43 przez konto usunięte

    Sprzedaż w internecie. Czy to się opłaca?

    Witam,
    Zastanawiam się nad przeniesieniem części sprzedaży do internetu. Czy jest to kosztowne rozwiązanie? Ile trzeba poświęcić na to czasu?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-02 14:17 przez konto usunięte

    Regulamin sklepu internetowego

    Chcę założyć sklep internetowy. Do czego musi być stworzony regulamin sklepu? Jakie przepisy to regulują?

  • bwesoly15

    Dodano 2020-07-06 20:13 przez bwesoly15

    Księgowanie dochodu w Pośrednictwie w sprzedaży towarów

    Witam. Zaczynam prowadzić e-sklep jako pośrednik między klientem z Polski a dostawcą z Chin, czyli typowy dropshipping. Zastanawiam się jak mam prowadzić KPiR. Moim dochodem jest marża, czy mogę udokumentowywać ją samymi wyciągami z konta bankowego i w jaki sposób?

  • andrzejzebra

    Dodano 2019-04-10 14:29 przez andrzejzebra

    PKD - sprzedaż e-book

    Witam,prowadzę działalność gospodarczą i za jakiś czas będę chciał wydać swojego e-booka i sprzedawać go online za pośrednictwem sklepu internetowego. Produkt tylko i wyłącznie w wersji elektronicznej. Docelowi kontrahenci z Polski. O jaki kod PKD powinienem rozszerzyć swoją działalność?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?

    Sky-Shop.pl: Jak szybko uruchomić sklep internetowy?

    Dziś założenie sklepu internetowego nie wymaga wiedzy informatycznej, ani dużych nakładów finansowych. Kompleksowe rozwiązania do sprzedaży, takie jak Sky-Shop.pl gromadzą wszystkie niezbędne funkcje w jednym miejscu i automatyzują ...

  • Jak zabezpieczyć WordPressa?

    Jak zabezpieczyć WordPressa?

    Wiele osób narzeka na niski poziom bezpieczeństwa WordPressa, a obiegowa opinia głosi, że nie jest on zbyt odporny na różnego rodzaju ataki. W niektórych przypadkach jest to rzeczywiście prawda, ale na pewno nie jest to wina samego CMS'a, a ...

  • Hosting, serwery - 90% ludzi popełnia te błędy

    Hosting, serwery - 90% ludzi popełnia te błędy

    Nie przeginajmy, serwer to tylko narzędzie, jedno z wielu! Jesteś pewien? Ok, rzeczywiście możesz mieć wątpliwości, ponieważ przez wiele lat nieuczciwy marketing wyrządził tutaj wiele złego. Dlatego nie będziemy rozważali teorii ...

  • Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!

    Bezpłatny poradnik: 4 filary stabilnego e-biznesu, bez marketingowej ściemy. 250+ stron!

    Pierwszy w Polsce poradnik traktujący o najważniejszych filarach każdego e-biznesu. Dzięki niemu dowiesz się, dlaczego tak wiele e-biznesów upada, zanim zdołają rozkręcić się. Dwieście kilkadziesiąt stron, które pomogą ogarnąć ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii e-Biznes

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania