eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalności › Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności?


2017-09-21 10:46 autor: magda_szczecin

1 484 odsłon

Czy koszty mogą powstać przed formalnym rozpoczęciem działalności?

Witam!

Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc.

Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przyborami medycznymi, laptop). Płacę lub będę płacić za to już teraz, czyli przed formalnym rozpoczęciem działalności, ale mam już NIP, REGON i konto w banku. Czy można to zaksięgować z datą rozpoczęcia działalności (w październiku), pomimo faktycznych wydatków we wrześniu?

I jeszcze kwestia pierwszych dochodów. Będą dopiero w listopadzie (faktura VAT za usługi z października), więc żeby mieć czym płacić muszę zrobić wpłatę na konto firmowe z prywatnego, niefirmowego rachunku. Mam nadzieję, że nie musi to być moim przychodem firmowym, bo to są pieniądze już raz opodatkowane? Oficjalne zapytanie w tej sprawie wysłane do Urzędu Skarbowego nie spotkało się z żadną reakcją i odpowiedzią.

Proszę o pomoc i poradę dla rozpoczynającej działalność.

Z góry serdecznie dziękuję.
Magda

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2017-09-22 07:34 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Wskazane wyżej będą kosztem firmy. Proszę gromadzić faktury
    Co do przelania pieniędzy z jednego rachunku bankowego na drugi - spokojnie - fiskus ich nie opodatkuje.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-08-13 13:36 przez konto usunięte

    Założenie działalności gospodarczej na urlopie macierzyńskim

    Obecnie jestem na urlopie macierzyńskim. Jeszcze w tym roku chciałabym rozpocząć działalność, a po wykorzystaniu całego urlopu złożyć wypowiedzenie w dotychczasowej firmie.
    Czy jest taka możliwość i jakie koszty się z tym łączą? Czy muszę skracać urlop macierzyński i dopiero zakładać działalność?

  • konto usunięte

    Dodano 2014-04-29 18:53 przez konto usunięte

    Czy dotacje z Urzędu Pracy przeznaczone na zakup wyposażenia mogę zaliczyć do kosztów?

    Witam,
    bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
    Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-12-20 21:25 przez konto usunięte

    Działalność, samochód prywatny, ryczałt, ewidencja, kilometrówka

    Prowadzę działalność w mieście > 500000 mieszkańców. Czy mogę sobie przyznać ryczałt 700 km? Czy każdego dnia muszę opisywać trasę (jest to często do 7 miejsc na terenie miasta)? Po przejechaniu 700 km mam faktury na paliwo za 400 zł, a ryczałt wynosi 585,06 zł.
    Którą wartość mogę wpisać jako koszt ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-11-08 18:38 przez konto usunięte

    Płatności za firmę z konta prywatnego

    Prowadzę działalność na PKPiR. Do tej pory zawsze płatności za wydatki firmy były dokonywane z konta bankowego firmowego, ale w październiku mój mąż się pomylił i zapłacił kilka faktur z mojego konta prywatnego. Czy mogą być z tego jakieś konsekwencje?

  • Tattart

    Dodano 2018-01-26 12:42 przez Tattart

    Studio tatuażu. Jaka forma opodatkowania?

    Chciałbym otworzyć działalność gospodarczą - studio tatuażu PKD 96.09z. Jaką formę opodatkowania najkorzystniej wybrać? Czy potrzebna jest kasa fiskalna? Płatnik VAT? Czy można zakupić materiały szkoleniowe online z zagranicy i wrzucić w koszta?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy

    Ujęcie duplikatu faktury kosztowej w kosztach podatkowych firmy

    Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

  • Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe

    Jak rozliczyć w PIT i VAT odnalezione faktury kosztowe

    Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

  • Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów

    Duplikat faktury kosztowej w księdze przychodów i rozchodów

    Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...

  • Duplikat faktury w księdze przychodów i rozchodów

    Duplikat faktury w księdze przychodów i rozchodów

    Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania