eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalności › Pierwsze kroki przy zakładaniu firmy


2015-07-10 07:41 autor: Myliberty

3 830 odsłon

Pierwsze kroki przy zakładaniu firmy

Witam serdecznie,

od 10 sierpnia otwieram własną firmę, jednak wszystkie formalności z nią związane chciałabym załatwić już do 24 lipca, dlatego też chciałabym bardzo prosić o radę.

Firmę zakładam za własną gotówkę bez żadnych dotacji itp. Na początek będzie to głównie sprzedaż odzieży używanej, sortowanej na targach i ryneczkach w okolicach mojej miejscowości. Wypełniając wstępnie CEIDG wpisałam kod 4782Z oraz sprzedaż odzieży z końcówek kolekcji przez internet. Planuję założyć własny sklep internetowy.
I tutaj wpisałam kod 4791Z.

Po długim zastanowieniu podjęłam decyzję, że będzie to sprzedaż na ryczałcie 3% bez VAT oraz bez kasy fiskalnej.

W związku z tym, że dysponuję małą gotówką na początek chcę postawić głównie na sprzedaż odzieży używanej na ryneczkach i targach, mam już upatrzony stół, który chcę kupić na te potrzeby. Wybrałam również hurtownię. Dodatkowo też chcę przeznaczyć niewielką kwotę na stronę internetową (mam tutaj na myśli gotowy już sklep internetowy za który opłata miesięczna jest niewielka).

Towar na rynek chcę dowozić na początek własnym, niewielkim samochodem i wrzucać w koszty firmy tylko opłaty za paliwo. Upatrzyłam już sobie 5 miejscowości, do których będę jeździła, w każdy dzień tygodnia do innej.

Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli na zimę wynajmę lokal, w którym będę prowadziła sklep stacjonarny niedaleko mojej miejscowości. Będzie to sklep z końcówkami kolekcji, wtedy też na rynek będę jeździła żadziej.

Moje pierwsze i najbardziej nurtujące pytanie brzmi:

Pierwszą tonę odzieży mam dostać za darmo od pewnej osoby. Jednak jeśli dostanę ją za darmo nie bedę miała na nią faktury, ani żadnego rachunku. Czy będę mogła tą odzież normalnie sprzedawać? Czy też mogę mieć z tym jakieś problemy?

Pytanie drugie:

Czy kody PKD które wpisałam powyżej wystarczą do prowadzenia mojej działalności, tzn. sprzedaży internetowej i sprzedaży na targowiskach czy powinnam jeszcze jakieś dopisać?

A może powinnam od razu podać też kody do sprzedaży stacjonarnej? Z tym, że jeśli do zimy nie uzyskam odpowiedniego zysku to sklep stacjonarny zostanie przesuniety w czasie na późniejszy okres. Nie wiem, co w tej sytuacji robić.

Pytanie trzecie:

Gdzie znajdę w internecie jakiś wzór ewidencji przychodów? Ale taki bardzo dokładny dla osoby, która nie ma pojecia o ksiegowości? Może ktoś podać jakiś link?

Pytanie czwarte:
 
W ewidencji wyposażenia chciałabym wprowadzać wszystkie przedmioty nie tylko te powyżej 1500 zł (wiem, że nie jest to konieczne, ale jest to możliwe). Mam zamiar stopniowo z zarobionych pieniędzy na torgowiskach kupować wyposażenie do sklepu stacjonarnego, co jakiś czas jakiś regał itd.

Czy takie zakupy też mam wprowadzać do ewidencji? Czy może kupować je a wprowadzić w ewidencje dopiero po otworzeniu sklepu stacjonarnego?

I pytanie piąte:

Na początku towar chcę przechowywać u siebie w domu, tzn. domu moich rodziców, tam też będzie adres firmy, ma tak być do poki nie otworzę sklepu stacjonarnego. Czy mogę tą odzież trzymać np. na strychu? Czy muszę spełniać jakieś odpowiednie warunki do przechowywania tej odzieży?

Bardzo proszę o odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-07-10 10:24 autor odpowiedzi: Myliberty

    Mógłby mi ktoś coś doradzić?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-07-10 11:19 autor odpowiedzi: Myliberty

    Ważny jest tylko ten kod PKD, który wybieram jako główną działalość - A czy można wybra dwa wiodące kody?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-07-11 09:37 autor odpowiedzi: Myliberty

    Odświeżam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-07-13 08:50 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Ad. 1 - darowizna wiąże się z podatkami. Będzie to albo podatek od spadków i darowizn albo podatek od firmy. W przypadku ryczałtu ewidencjonowanego otrzymane nieodpłatnie świadczenia w naturze opodatkowane są stawką 3% (z pewnym zastrzeżeniem dla rodziny). Jeżeli zatem chce Pani pozostać w zgodzie z prawem, co do zasady wystąpi podatek.
    Jeżeli towar otrzyma Pani przed otwarciem firmy, należy sprawdzić, czy nie wystąpi podatek od spadków i darowizn (występują tutaj pewne kwoty wolne, można skorzystać tutaj m.in. z naszego kalkulatora: http://www.podatki.egospodarka.pl/kalkulator/podatek-od-spadku-i-darowizny )
    ad. 2 kodów PKD lepiej zawsze wpisać więcej niż mniej. Nie ma ich górnej granicy. Nadto jak się Pani o czymś w przyszłości przypomni - zawsze można wpis rozszerzyć akutalizując CEIDG-1 - jest to bezpłatne. Nie jest przy tym ważne to, że na chwilę obecną nie będzie Pani z części zgłoszonych PKD korzystać.
    ad. 3 ewidencję przychodów znajdzie Pani w dowolnym sklepie papierniczym. Wzór jest jeden.
    ad. 4 dokonywane zakupy wprowadzamy co do zasady po ich dokonaniu. Proszę się jednak zastanowić, czy wpisywać tam wszystko - przy ich zbyciu bowiem trzeba dokonać w tej ewidencji również odpowiednich adnotacji. Raczej nie spotkałem się jeszcze z przedsiębiorcą, który nakładałby na siebie więcej obowiązków aniżeli wymagają przepisy ;)

    Co do pytania piątego - nie pomogę.
    Niemniej proszę pamiętać, że decydując się na ryczałt, w rachunku podatkowym nie uwzględni Pani kosztów. Stawki podatku niskie ale kosztów tutaj nie rozliczamy. Szerzej można o tym poczytać chociażby tutaj: http://www.podatki.egospodarka.pl/117674,Forma-opodatkowania-dzialalnosci-gospodarczej-w-2015-roku,1,69,1.html
    http://www.podatki.egospodarka.pl/118092,Ryczalt-ewidencjonowany-forma-opodatkowania-firmy-w-2015-roku,1,69,1.html

    W zakresie zwolnienia z kasy fiskalnej może Pani skorzystać ze zwolnienia z uwagi na obroty, niemniej w pierwszym roku nie będzie to 20 000 zł. W Pani przypadku nawet nie połowa z tej kwoty. Szerzej można o tym poczytać tutaj: http://www.podatki.egospodarka.pl/90735,Kasy-fiskalne-zwolnienie-z-uwagi-na-obroty-2013,1,68,1.html - tekst przed zdjęciem - bez przepisów przejściowych.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-07-23 07:49 autor odpowiedzi: Myliberty

    A co z certyfikatami?
    Sprzedając odzież używaną trzeba mieć certyfikat fitosanitarny, a jak jest w przypadku odzieży typu cream z metkami? W końcu taką odzież też kupuję w hurtowniach z odzieżą uzywaną czy na nią też trzeba mieć certyfikat?
    Myliberty zaktualizował/a odpowiedź 2015-07-23 07:52
    Wiem że certyfikaty o dezynfekcji i dezynsekcji są wydawane przy niesorcie a jak jest przy innego typu odzieży?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • tofik

    Dodano 2019-01-29 13:48 przez tofik

    Założenie działalności internetowej. Jak zacząć?

    Witam,chciałabym założyć sklep internetowy wysyłkowy z odzieżą niemowlęcą, bez magazynów gdyż towar będę posiadać we własnym domu. Nie mam jednak pojęcia od czego zacząć. Wiem, że muszę założyć stronę z własną domeną i serwerem, ale nie bardzo mam pojęcie, jak określić to w zakładaniu działalności w...

  • konto usunięte

    Dodano 2015-06-30 11:10 przez konto usunięte

    Jakie PKD wybrać dla sklepu internetowego?

    Witam, chciałabym założyć sklep internetowy na allegro i chciałabym się zapytać, jakie mam wypełnić PKD na sprzedaż internetową nowych opon i sprzedaż nowych np. filtrów do klimatyzacji.
    Znalazłam takie PKD: 
    47.91 - Sprzedaż części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych
    50.3 - Sprzedaż detaliczna p...

  • Lacroose

    Dodano 2014-09-12 11:54 przez Lacroose

    Sprzedaż odzieży używanej przez internet - ryczałt 3%

    Witam,
    1 września założyłam własną DG zajmującą się sprzedażą odzieży używanej przez internet. Jako sposób rozliczania się wybrałam ryczałt 3%. Kod PKD mojej działalności to 4791.
    W związku z tym, iż planuję sprzedaż również poprzez tworzenie tzw. pakietów, zawierających większą liczbę ubrań z daneg...

  • Anecia

    Dodano 2017-09-14 18:11 przez Anecia

    Jak połączy dwie firmy?

    Witam, od ponad roku mama prowadzi firmę zajmującą się sprzedażą odzieży używanej. Początkowo działalność była tylko stacjonarna z czasem również internetowa, a teraz tylko internetowa. Aktualnie przynosi to bardzo małe dochody. Rozlicza się na ryczałcie. Mama brała dotację z UE i ma jeszcze zobowią...

  • Michellesk

    Dodano 2016-03-13 17:11 przez Michellesk

    Czy wystawianie rzeczy na Pakamera.pl oznacza prowadzenie sklepu internetowego wg PKD 47.91.Z?

    Witam, mam dla Państwa zastanawiające mnie pytanie i nijak nie potrafię odszukać jednoznacznej odpowiedzi.Chcę założyć działalność w oparciu o PKD nr 90.03.Z. Planuję wystawiać swoje rzeczy na słynnym już polskim serwisie Pakamera.pl. Czy to oznacza, że prowadzę sklep internetowy w rozumieniu PKD 47...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • e-Doręczenia już od 1 lutego

    e-Doręczenia już od 1 lutego

    Przedsiębiorcy zakładający działalność gospodarczą w CEIDG od 1 lutego 2023 r. będą musieli podać adres mailowy do e-Doręczeń korespondencji z urzędami.

  • Jednoosobowa firma zakładana tylko online? Jest projekt

    Jednoosobowa firma zakładana tylko online? Jest projekt

    W Rządowym Centrum Legislacji pojawił się projekt, według którego jednoosobowe działalności gospodarcze będzie można założyć w CEIDG tylko drogą elektroniczną. Wejście w życie tej zmiany planowane jest na 1 października 2024 roku.

  • Wkrótce każda działalność gospodarcza tylko online?

    Wkrótce każda działalność gospodarcza tylko online?

    E-faktury, e-doręczenia, elektroniczna komunikacja z urzędami, a do tego zakładanie działalności tylko przez Internet. Cyfryzacja jest konieczna, co więcej, pilna - ale czy już teraz powinna być obowiązkowa? Wkrótce każda firma będzie ...

  • Jak wybrać bramkę płatniczą do sklepu internetowego?

    Jak wybrać bramkę płatniczą do sklepu internetowego?

    Wybór odpowiedniej bramki płatniczej dla swojego sklepu internetowego to kluczowy krok w budowaniu udanego biznesu e-commerce. W dzisiejszym dynamicznym świecie online, w którym klienci oczekują wygody, bezpieczeństwa i zróżnicowanych opcji ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania