2016-06-22 14:21 autor: xazazylx
1 762 odsłon
Witam,
planujemy zrobić odsprzedaż między spółkową zakupionego pół roku wcześniej wyposażenia (meble i krzesła). Chciałbym wycenić każdą pozycję na 50% ale obawiam się urzędu skarbowego, generalnie obie spółki należą do jednej grupy kapitałowej więc pieniądze zostaną w firmie, ale gdy wycenię na 80-100% wartości, pojawi się problem typu "Część krzeseł jest zużytych a meble porysowane, więc wolimy kupić nowe za te pieniądze".
Niestety każdy dba o swój budżet i bez wsparcia zarządu mogę zostać z problemem w postaci zalegających mebli. Zastanawiam się czy mógłbym przyjąć okresu zużycia 2 lata i analogicznie wycenić na 75% wartości zakupu, jako że minęła już 1/4 tego czasu. Jeśli transport i montaż był w cenie to czy mogę jeszcze odjąć z 15%, zakładając że tyle mógłby być warty?
Jeśli transport i montaż stanowił osobną pozycję na fakturze VAT, to czy mimo wszystko mogę odjąć trochę z wartości mebli zakładając, że opłata była raczej symboliczna, bo firma przeprowadzkowa wzięłaby 2x więcej.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Z góry dziękuję,
Pozdrawiam,
Michał
Dodano 2016-05-09 22:09 przez Bożena34
Otrzymałam dotację z UP, część zakupów urządzeń dokonałam przed otwarciem działalności na fakturę VAT imienną między innymi: maszyna do szycia 3000 maszyna do szycia 4000 komputer 2800 aparat 2400 Co powinnam wprowadzić jako środki trwałe, a co w PKPiR jako koszty? Rozumiem, że środki trwałe amor...
Dodano 2016-04-15 16:11 przez sienioo
Dzień dobry,w sierpniu 2015 zawiesiłem działalność gospodarczą i do tej pory mam ją zawieszoną. Prowadziłem PKPiR oraz jestem VAT-owcem. Przed zawieszeniem sporządziłem spis z natury produktów, w którym to wykazałem 0 zł (brak produktów, wszystko zwróciłem bądź sprzedałem). W firmie miałem kasę fisk...
Dodano 2016-04-14 19:06 przez agaj
Witam,od 01.03.2016 mam jednoosobową działaność gospodarczą, rozliczam się na zasadach ogólnych i jestem zwolniona z VAT. Chciałabym wprowadzić do firmy laptop, który kupiłam w 2014 roku za 3200 zł. Środkiem trwałym nie będzie, ale jak to wygląda z wyposażeniem? Czy będzie kosztem uzyskania przychod...
Dodano 2016-07-14 06:31 przez wiolett72
Firma wzięła leasing operacyjny na maszynę produkcyjną. Czy wpłatę inicjalną zaksięgować w całości w koszty w dacie wystawienia faktury czy na RMK i co miesiąc odpowiednią część w koszty? Poprzednie leasingi księgowaliśmy na RMK ale ten chcielibyśmy w całości w koszty. Czy możemy tak zrobić? Mamy pe...
Dodano 2016-07-05 18:18 przez pbanan
Witam,dostałem niedawno dotację z Urzędu Pracy na założenie działalności gospodarczej. Według umowy z urzędem pracy dotacja ta to dotacja z Funduszu Pracy stanowiąca pomoc de minimis, która jest refundowana z Europejskiego Funduszu Społecznego (w ramach regionalnego programu operacyjnego województwa...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Spółka komandytowo-akcyjna, czyli częsty wybór w Polskim Ładzie
Spółka komandytowo-akcyjna swoje triumfy święciła przed końcem 2013 roku. W tamtym okresie była optymalną podatkową formą prowadzenia działalności gospodarczej. Sytuację zmieniło objęcie jej podatkiem dochodowym od osób prawnych ...
Przekształcenia struktury spółki spowodują wzrost składki wypadkowej?
18 września br. weszły w życie nowe zasady rozliczania składki wypadkowej w przypadku zmiany struktury spółki. Dla których firm zmiany okażą się niekorzystne i jak uchronić je przed ryzykiem poniesienia dodatkowych kosztów?
Spółka z o.o. Co warto wiedzieć przed jej założeniem?
Jedną z dostępnych form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce jest spółka z o.o. Z uwagi na swoją odrębną osobowość prawną, stanowi bardzo popularną formę prawną przedsiębiorstwa. Co warto wiedzieć przed jej założeniem?
Przekształcenie spółki komandytowej. Jaka forma prawna będzie najlepsza?
Wprowadzenie podwójnego podatku dla spółek komandytowych spędza sen z powiek wielu przedsiębiorców. Większość z nich zastanawia się, w jaki sposób uniknąć tego dodatkowego kosztu. Zmiany w podatku dochodowym mają zostać wprowadzone ...
17 dni temu, 08:07
2024-02-23 12:44