eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyNieruchomościWynajem › Wynajmuję lokal firmie. Czy muszę mieć kasę fiskalną?


2013-08-16 17:10 autor: Leszek 1

4 495 odsłon

Wynajmuję lokal firmie. Czy muszę mieć kasę fiskalną?

W roku 2012 osiągnąłem przychody 26400 zł z tytułu najmu lokalu dla przedsiębiorstwa, rozliczam się na zasadzie ryczałtu (8,5%). Ponadto, jestem inwalidą (I grupa). Obowiązek posiadania kasy dotyczy podatników dokonujących sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.

Czy wobec tego, skoro moim najemcą jest firma, muszę mieć kasę fiskalną? Pieniądze wpływają na moje konto, a ja nie wystawiam żadnych dokumentów dla tej firmy, jesteśmy związani jedynie umową najmu, w której jest określona wysokość opłaty.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-17 09:12 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    W zasadzie sam Pan udzielił sobie odpowiedzi. Obowiązek ewidencjonowania obrotów przy użyciu urządzeń fiskalnych dotyczy jednostek dokonujących sprzedaży na rzecz osób fizycznych, również limit 20.000 dotyczy sprzedaży na rzecz tych osób. Pan dokonuje sprzedaży usług najmu lokalu na rzecz przedsiębiorstwa, zatem obowiązek stosowania kasy fiskalnej nie powstanie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-03-06 13:39 autor odpowiedzi: Krzysztof

     Wynajmuję 13 miejsc garażowych. Wystawiam rachunki zwykłe dla firm oraz osób fizycznych. Czyli te wpływy od firm nie wchodzą do tego limitu 20.000 zł?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-11-08 17:15 przez konto usunięte

    Czy muszę mieć kasę fiskalną osiągając przychody z najmu prywatnego?

    Czy muszę zainstalować kasę fiskalną, jeśli moje przychody z najmu prywatnego w tym roku przekroczą kwotę 21 tys. zł? Nadmieniam, że nie prowadzę działalności gospodarczej, a najem nieruchomości użytkowych, które rozliczam ryczałtem 8,5%. Czy limit 20 tys. zł przychodu obligujący do zastosowania kas...

  • waw22

    Dodano 2013-06-12 10:22 przez waw22

    Mam małą firmę na ryczałcie. Czy muszę mieć kasę fiskalną?

    Witam.
    Otrzymałem z US informację i powinienem założyć kasę fiskalną. Moja sytuacja wygląda tak:
    - DG od 3 lat. Ryczałt 8,5% Przychód za 2011 r. ok. 30 tysięcy zł, za 2012 r. ok. 35 tysięcy. Nie jestem VAT-owcem.
    Prowadzę małą firmę produkcyjną i sprzedaję do sklepów. W internecie znalazłem info, że...

  • 1983kamila

    Dodano 2013-08-12 14:55 przez 1983kamila

    Wznowienie działalności a kasa fiskalna

    Prowadziłam działalność w latach 2010-2011, ryczałt 3%. Powinnam w międzyczasie zainstalować kasę fiskalną, jednak nie byłam tego świadoma i tego nie zrobiłam. Zamknęłam na rok działalność, w tym roku będę ją otwierać ponownie. Czy z dniem otwarcia powinnam już mieć zainstalowaną kasę?

  • ania_net

    Dodano 2013-08-08 22:38 przez ania_net

    Kiedy powstaje obowiązek wprowadzenia kasy fiskalnej?

    Od 2008 roku prowadzę działalność gospodarczą. Świadczyłam usługi i sprzedaż innym podmiotom prowadzącym działalność wystawiając fakturę VAT.
    Od 2012 r. prowadzę dodatkowo sprzedaż internetową. Nie przyjmuję płatności gotówką (tylko przelew), wszystkim kupującym osobom fizycznym wystawiam fakturę VA...

  • adamadam85

    Dodano 2013-07-19 11:48 przez adamadam85

    Umowa najmu a ogłoszenie upadłości najemcy

    Jak można zabezpieczyć się w umowie najmu lokalu w przypadku np. ogłoszenia upadłości lub likwidacji najemcy?
    Jako właściciel ponoszę koszty związane z adaptacją lokalu pod najemcę, umowa jest wieloletnia i najemca zobowiązuję się ponieść określone koszty w momencie zerwania umowy z jego winy, jedna...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Zakończenie najmu: wydanie lokalu w stanie pogorszonym

    Zakończenie najmu: wydanie lokalu w stanie pogorszonym

    Prowadzenie działalności gospodarczej związane jest często z koniecznością wynajęcia lokalu. W wyniku zakończenia umowy najmu lokalu, mogą pojawić się wątpliwości w jakim stanie najemca zobowiązany jest zwrócić przedmiot najmu ...

  • Ewidencjonowanie usług najmu/dzierżawy na kasie fiskalnej

    Ewidencjonowanie usług najmu/dzierżawy na kasie fiskalnej

    Świadczysz usługi najmu bądź dzierżawy na rzecz osób nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych - pamiętaj, że co do zasady wartość tych usług musisz ewidencjonować na kasie fiskalnej. Prawodawca ...

  • Podatek od nieruchomości przy umowie najmu lub dzierżawy

    Podatek od nieruchomości przy umowie najmu lub dzierżawy

    Podatek od nieruchomości płaci jej właściciel. Jego wysokość jest różna w zależności od tego, z jaką nieruchomością mamy do czynienia i w jaki sposób jest ona wykorzystywana. Zmianę stawki podatku może spowodować np. jej wynajęcie ...

  • Podatek od nieruchomości to przychód z najmu?

    Podatek od nieruchomości to przychód z najmu?

    Zobowiązanym do zapłaty podatku od nieruchomości jest podatnik będący m.in. właścicielem danej nieruchomości. Tylko zapłata tego podatku przez niego powoduje wygaśnięcie zobowiązania podatkowego. Uiszczone przez dzierżawcę kwoty ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Wynajem

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania