eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiVAT › VAT po likwidacji firmy


2017-11-16 13:07 autor: eklen

1 778 odsłon

VAT po likwidacji firmy

1. Czy po l likwidacji firmy, ujęciu środków trwałych w remanencie, wykazaniu w VAT-7 i odprowadzeniu tegoż podatku do US, przy sprzdaży, tych środków trwałych po okresie 12 miesięcy od zamknięcia, należy dopiero zapłacić podatek od czynnmości cywilnoprawnych?  VAT chyba nie? I i to tylko do 6 lat (po zamknięciu), czy później też?

2. Na sprzedaż tych środków trwałych, należy wystawiać faktury z VAT - "zwolniony", czy "nie podlegający VAT"?

Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam

Pytanie zaktualizowano 2017-11-16 13:10

Likwidacja firmy na koniec roku. Jak i  czy trzeba wysłać spis do US ? deklaracja VAT-7 przesyłana jest elektronicznie

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2017-11-16 18:08 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Po zamknięciu firmy sprzedaż następuje na umowę kupna sprzedaży. PCC w takim przypadku wystąpi.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • MartaZamar

    Dodano 2020-08-05 16:34 przez MartaZamar

    Sprzedaż środka trwałego a VAT

    Mam pytanie, zakupiłam środek trwały będąc Vatovcem, od zakupu minęło 7 lat, środek się zamortyzował. Obecnie korzystam ze zwolnienia, nie jestem podatnikiem VAT. W jaki sposób mam sprzedać środek trwały? Czy mogę wystawić normalną fakturę na podst. art 113? 

  • mapis

    Dodano 2016-02-22 20:30 przez mapis

    Czy wystawić fakturę VAT przy sprzedaży środka trwałego firmy?

    Dzień dobry,w lutym tego roku chcę zrezygnować z bycia VAT-owcem, ponieważ od dwóch lat mój przychód nie przekroczył 150 tys. zł.W marcu chcę sprzedać środek trwały od 4 lat używany w firmie. Kupiłam ten środek trwały nie będąc jeszcze VAT-owcem, nie odliczyłam VAT.Jaki dokument teraz powinnam wysta...

  • Violet

    Dodano 2020-07-02 00:14 przez Violet

    Wewnątrzwspólnotowe świadczenie usług

    Dzień dobry, pośredniczyłam mojemu unijnemu kontrahentowi w znalezieniu producenta w Polsce. Transakcja zakupu towaru była między kontrahentem z Unii a tym w Polsce. Towar został wysłany na teren Unii.
    W tej chwili muszę wystawić fakturę dla mojego kontrahenta za usługę. Oto moje pytania z tym zwią...

  • pigwabest

    Dodano 2018-07-17 19:56 przez pigwabest

    Sprzedaż usługi transportowej z UE do państw trzecich

    Przypadek: usługa transportowa z UE do Rosji, sprzedawca polski przedsiębiorca z aktywnym NIP UE, nabywca podatnik z terenu UE posiadający aktywny NIP UE. Z jaką stawką wystawiona powinna być faktura sprzedaży? W jakich pozycjach na deklaracji VAT-7 przedstawić taką sprzedaż? Czy sprzedaż taka wykaz...

  • gambol

    Dodano 2017-07-31 14:28 przez gambol

    Kiedy powinnam rozliczyć korektę faktury?

    W marcu, kwietniu i maju 2017 r. wystawiono faktury zawierające błędy rachunkowe, tj. źle wyliczono kwotę netto i kwotę VAT- u należnego z tytułu sprzedaży. Podatek VAT należny odprowadzony do US został nieznacznie zawyżony.
    W jaki sposób i w jakim okresie należy to skorygować? Czy wystawione faktu...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii VAT

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania