eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaUsługi zewnętrzne › Nieuczciwa firma projektowa


2015-03-11 17:34 autor: LosAndrej

2 172 odsłon

Nieuczciwa firma projektowa

Kupiliśmy z żoną mieszkanie. Chcieliśmy skorzystać z pomocy profesjonalnie firmy projektowej. W momencie ustalania i przy pierwszych spotkaniach wszystko wyglądało super. Pomogą, znajdą najlepsze oferty na rynku, wszystko załatwią. Ustaliliśmy też nasz budżet i firma się zgodziła, niestety nie mamy tego na piśmie. Jak projekt szedł do przodu, to zaczęło być coraz gorzej.

Okazało się, że firma ma tylko swoich dostawców (którzy są dużo drożsi od tego co jest w internecie) i jeśli my z nich nie korzystamy to musimy sami to organizować, a miał być nadzór plus firma stwierdziła, że nie dają wtedy żadnej gwarancji że inna firma np. położy podłogę dobrze.

Dodatkowo firma w ogóle nie mieści się w budżecie. Ich firma remontowa zażądała za same prace remontowe kosmiczną kwotę, która 3 krotnie przewyższa to co nam się udało znaleźć. Czyli nie będę podawał kwot, ale nasza firma zażądała 10 tys. zł, a ich 30 tys. zł za samą robociznę, co jest złodziejstwem. Dowiedziałem się również, że właściciel firmy projektowej dostaje prowizje za wszystko co idzie przez ich dostawców, przez co te firmy jeszcze bardziej zawyżają ceny.

Dodatkowo chcieliśmy zrezygnować z projektu jednego pokoju i usłyszeliśmy, że on jest w trakcie projektowania, chociaż nawet o nim jeszcze nie rozmawialiśmy i usłyszeliśmy, że jeśli chcemy zmian umowy spotkamy się w sądzie. Wychodzi na to, że wszystko musimy sami zamawiać i nadzorować a firmę i tak płącimy za nadzór którego nie ma, bo jeśli byśmy im zlecili to budżet byłby kosmicznie przekroczony i w początkowej kwocie to ledwo byłyby prace remontowe i materiały, nie mówiąc o meblach, garderobie rtv i agd.

Czy możemy coś zrobić, żeby nie płacić drugiej raty tej złodziejskiej firmie?

Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2015-01-26 13:35 przez konto usunięte

    Jak skutecznie skorzystać z rękojmi i czy w ogóle?

    Witam serdecznie,mam następujący problem i bardzo proszę o poradę.Kupiłam telefon komórkowy z abonamentem (aneks/przedłużenie umowy). Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która jest zawieszona od prawie 2 lat. Była zawieszona w momencie przedłużania umowy. Telefon nie jest używany do celó...

  • jarek1973-g

    Dodano 2015-01-09 19:34 przez jarek1973-g

    Zwrot towaru i odmowa. Jakie mam prawa?

    Witam,
    zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej, jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być spełnione pokazując sprzedawcy s...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-12-28 17:35 przez konto usunięte

    Problemy z drukarką Brother DCP-135C

    Mam drukarkę firmy Brother DCP-135C. Wszystko jest OK, ale gdy zeskanuję obraz do komputera, to nie chce mi wydrukować. Cały czas jest napisane "błąd zajrzyj do podręcznika użytkownika w rozdziale usuwanie błędów".I co mam z tym zrobić, jak ją naprawić?PS. Tusze z tyłu są nowe, na wszystko już patrz...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • szyszka

    Dodano 2014-10-08 10:43 przez szyszka

    Podstawa prawna dla korzystających z telekomunikacji. Skarga na Orange

    Jaka jest aktualna podstawa prawna, z której mogę skorzystać do napisania skargi w zakresie telekomunikacji? Chcę napisać "skargę do orange", ponieważ płacę za usługę, która nie została włączona w terminie. W dodatku dostałam niesprawną kartę do routera.
    Czym mogę się podeprzeć?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego ...

  • E-commerce: zwrot treści cyfrowych bardzo trudny

    E-commerce: zwrot treści cyfrowych bardzo trudny

    Zwrot treści cyfrowych zakupionych w sieci jest bardzo trudny lub wręcz niemożliwy. Każdy sklep stosuje swoją własną politykę w tym zakresie. To ma się jednak zmienić za sprawą nowych przepisów UE. Polska zamierza przygotować ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Usługi zewnętrzne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania