eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaUmowy › Odpowiedzialność materialna na umowie zlecenie?


2014-09-10 19:28 autor: Ona123

5 300 odsłon

Odpowiedzialność materialna na umowie zlecenie?

Witam,

pracujemy z koleżanką w biurze, przy wystawianiu faktur. Pracujemy normalnie od 8 do 16 (czasem trzeba zostać dłużej) od poniedziałku do piątku w stałym miejscu.

Pytanie 1. Czy nie podlega to pod umowę o pracę? Nie chcieli się zgodzić na umowę o pracę, zaproponowali najpierw zlecenie.

Pytanie 2. Koleżanka dostała skan umowy e-mailem, którą jutro mamy podpisać. Widnieje tam zapis o odpowiedzialności materialnej - w razie szkód oraz rozpowszechniania informacji poza firmą w czasie trwania umowy lecz także po jej rozwiązaniu.

Nieprzestrzeganie tego grozi karą 100 tys. zł! Czy to jest dozwolone? Czy musimy to podpisać? Dodam, że w firmie jest duże opóźnienie, nieporządek z dokumentami po wcześniejszych pracownikach. Czy jeśli nie podpiszemy tej odpowiedzialności to mogą nam podziękować za pracę?

Będę wdzięczna za odpowiedzi.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-09-10 23:10 autor odpowiedzi: Piotr Górny - prawo pracy

    to czy jest to umowa o pracę czy też zlecenie zależy od całokształtu okoliczności i treści umowy.

    to, o czymPani pisze to nie odpowiedzialnośc materailana ale kara umowna za naruszenie obowiązku zachowania tajemnicy - kara umowna nie jest dopuszczalna w umowach o pracę(poza umowami o zakazie konurencji).

     w umowach cywilnoprawnych - jest dopuszczalna, na zasadzie swobody umów.

    radca prawny - specjalista prawa pracy

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • kropla500

    Dodano 2014-09-08 15:39 przez kropla500

    Umowa zlecenie a zasiłek chorobowy

    Witam,
    w ubiegłym roku byłam zatrudniona przez tatę na umowę zlecenie na 600 zł miesięcznie (pracowałam kilka godz. tygodniowo). W kwietniu i maju umowy nie podpisywaliśmy (nie było pracy), od czerwca mam nową umowę zlecenie na kwotę 3500 zł (zmieniły się moje obowiązki, pracuję po 8 godz. dziennie)...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-07-30 19:23 przez konto usunięte

    Jaki rodzaj umowy mi się należy?

    Witam,
    proszę mi powiedzieć jaka należy się tu umowa:
    pracuje od poniedziałku do piątku po 8 godzin (od 9 do 17)   a w co drugą sobote po 6 godzin (od 9-15). Pracodawca dał mi umowe zlecenie a słyszałam, że jeżeli są to stałe godziny pracy, to powinna być umowa o pracę. Czy to jest prawda?

  • darekbks

    Dodano 2016-01-14 20:59 przez darekbks

    Umowa zlecenie a obowiązki pracodawcy

    Witam,mam zapytanie: czy pracując na umowę zlecenie pracodawca ma obowiązek wydać potwierdzenie rozliczenia godzin pracy i premii?Pracodawca twierdzi, że nie ma takiego obowiązku. Chciałem się dzisiaj dostać na wizytę lekarską i okazało się, że nie jestem ubezpieczony. Czy pracodawca ma obowiązek mn...

  • agnieszkakraj

    Dodano 2015-08-07 10:41 przez agnieszkakraj

    Treść umowy zlecenia

    Witam,
    mam pytanie - na umowie zlecenie mam wpisany 2-tygodniowy okres wypowiedzenia i określone godziny pracy od 7.30-15.30.
    Czy to zgodne jest z prawem?

  • alus981

    Dodano 2015-05-15 11:17 przez alus981

    Zmiana godzin pracy umowy zlecenia

    Pracuję na umowę zlecenie. Pracodawca wymyślił, że zmieni nam godziny pracy z 8-16, na 9-17. Większość osób się na to nie zgadza. Co możemy zrobić?uw

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Ewidencja czasu pracy przy umowie zlecenia

    Ewidencja czasu pracy przy umowie zlecenia

    Nowelizacja ustawy z dnia 10. października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę wprowadziła istotne zmiany dla pracodawców. Począwszy od dnia 1. stycznia 2017 roku pracodawca zatrudniający pracowników na podstawie umowy zlecenia lub ...

  • Czas pracy: czy to już nadgodziny?

    Czas pracy: czy to już nadgodziny?

    Kończy się czas pracy, wszyscy wychodzą, a jeden pracownik nadal robi swoje. Czy to już oznacza nadgodziny? To zależy... Zobaczmy co podpowiedział nam Sąd Najwyższy i co zrobić, aby nie okazało się, że pracownik "kolekcjonuje ...

  • Praca zmianowa a system czasu pracy

    Praca zmianowa a system czasu pracy

    Praca zmianowa nie jest systemem czasu pracy, a jedynie rodzajem organizacji pracy w różnych systemach, przewidującym zmianę pory świadczenia pracy co pewien okres. W praktyce pracę zmianową możesz zastosować zarówno w podstawowym ...

  • Praca zmianowa a rozkład czasu pracy

    Praca zmianowa a rozkład czasu pracy

    Pracodawca jest zobowiązany określić w regulaminie pracy m.in. rozkład czasu pracy, czyli dokonać zapisu przewidującego możliwość pracy zmianowej. Nie ma jednak konieczności konkretnego określania godzin pracy.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Umowy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania