eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiRozliczenia roczne › Jak rozliczyć podatek dochodowy, który mam odprowadzony w 2 różnych urzędach skarbowych?


2013-03-18 20:23 autor: patologiczna

22 797 odsłon

Jak rozliczyć podatek dochodowy, który mam odprowadzony w 2 różnych urzędach skarbowych?

Witam, mam pytanie: Jak rozliczyć podatek dochodowy, który mam odprowadzony w 2 różnych urzędach skarbowych? Wszystko przez błąd pracodawcy. Posiadam inne miejsce zameldowania, a inne zamieszkania. Czy trzeba złożyć jakiś druk? Co mam zrobić w takiej sytuacji? POMOCY!!!!!

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-03-19 07:13 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Co do zasady obowiązująca jes właściwość us ze względu na miejsce zamieszkania. Należy poprostu złożyć zeznanie podatkowe we właściwym urzędzie.  W praktyce przyjęło się, że organy podatkowe przesyłają między sobą stosowną dokumentację, a dzień złożenia pozostaje zgodny z faktycznym wpłynięciem deklaracji podatkowej, niezależnie od miejsca jej złożenia.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-03-19 07:47 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    PIT-a rocznego należy złożyć w urzędzie właściwym dla Pani z uwagi na miejsce zamieszkania na dzień 31 grudnia 2012 r.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 1 5

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-03-19 09:45 autor odpowiedzi: patologiczna

    Czyli wystarczy złożyć deklarację, a urzędy już same zajmują się przesyłaniem dokumentacji między sobą ? Czy ja muszę zrobić coś w tym kierunku ?

    Oceń odpowiedź 3 3

    skomentuj | odpowiedz

  • EKSPERT Najlepsza odpowiedź

    2013-03-19 09:47 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Dokładnie tak - wystarczy złożyć zeznanie we właściwym urzędzie skarbowym.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 8

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-03-19 10:04 autor odpowiedzi: patologiczna

    Dziękuję bardzo!!! Pozdrawiam!!!

    Oceń odpowiedź 1 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • esnona

    Dodano 2013-03-22 16:23 przez esnona

    Jak prawidłowo rozliczyć się zgodnie z miejscem zamieszkania (ZAP-3, PIT-11 wysłany do innego US)?

    Mieszkam w Warszawie, ale posiadam inny adres zameldowania. W związku z tym podatek za 2012 rok powinnam rozliczyć w US w Warszawie. Firma, w której pracuję wysłała już mój PIT-11 do US zgodnego z miejscem zameldowania (ja nie zaktualizowałam moich danych w dziale kadr).
    Co w takiej sytuacji należy ...

  • zonderek

    Dodano 2013-02-25 21:55 przez zonderek

    Niezapłacona zaliczka a roczny PIT-36L

    Wypełniam właśnie PIT-36L za 2012 rok. Podatnik miał do zapłacenia 2 zaliczki na podatek: za kwiecień 424 zł i za czerwiec 578 zł. Niestety tej zaliczki za czerwiec nie zapłacił. Wychodzi, że ma 424 zł nadpłaty, ale jak rozwiązać teraz sprawę tej nieuiszczonej zaliczki?

  • Malwa27

    Dodano 2013-02-25 12:30 przez Malwa27

    Dwa PIT-y-11 i PIT-8C

    Witam!
    Dostałem dwa PIT-y-11 i PIT-8C.
    Pierwszy PIT-11 jest z pracy (przychód, koszty uzyskania przychodu, dochód, zaliczka, ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne), drugi PIT-11 jest za staż z UP (przychód, dochód, zaliczka i ubezpieczenie zdrowotne); a PIT-8C jest za częściową rekompens...

  • Katarzyna

    Dodano 2013-04-03 15:17 przez Katarzyna

    2 PIT-y, 2 Urzędy Skarbowe, gdzie złożyć zeznanie roczne?

    Część 2012 roku byłam zatrudniona na umowie zlecenie. Zaliczki na podatek dochodowy były odprowadzane do US w miejscowości A (zgodnie z miejscem zameldowania). W październiku założyłam działalność gospodarczą w miejscowości B i tutaj odprowadzam podatki.
    Teraz pytanie - gdzie mam złożyć roczny PIT? ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-22 15:53 przez konto usunięte

    Rozliczenie PIT-11 i PIT-8C - zbycie papierów wartościowych

    Witam,
    Chciałabym wiedzieć czy rozliczając się z PIT-11 (umowa o pracę) i PIT-8C (odpłatne zbycie papierów wartościowych) powinnam do urzędu skarbowego wysłać dwa druki tj. PIT-37 i PIT-38?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Rozliczenia roczne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania