eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiRozliczenia roczne › koszty uzyskania przychodu z kilku źródeł


2008-02-25 12:04 autor: anwoz85

3 810 odsłon

koszty uzyskania przychodu z kilku źródeł

Witam. Mam problem z ustaleniem wysokości kosztów uzyskania przychodów w rozliczeniu za ubiegły rok. Dostałam pit11 za rok 2007 od trzech różnych pracodawców (zmieniałam trzy razy pracę, a nie pracowałam jednocześnie u tych pracodawców). Po zsumowaniu kwot kosztów z tych trzech pitów wyszła kwota 1925zł (dodam, że mieszkam w innej miejscowości niż zakład pracy). Czy powinnam przy rozliczeniu sama zredukować tę kwotę (do 1627,56zł)? A może mogę wpisać taką kwotę, jaka wyszła? Bardzo proszę o pomoc!

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2008-02-25 12:53 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Należy w zeznaniu rocznym wpisać 1627,56 - taki jest limit i nie można go przekroczyć, nawet jeśli z podsumowania informacji PIT-11 wychodzi więcej.

    Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-02-25 20:17 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Czy w poszczególnych miesiącach pracowała Pani tylko w jednej firmie, czy np. do połowy miesiąca u jednego pracodawcy, a od drugiej połowy miesiąca u innego?

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-02-25 21:03 autor odpowiedzi: michal_kawon

    suma kosztów nie może przekroczyć dozwolonej kwoty (135,63zł miesięcznie - dla osób pracujących w innych miejscowościach niż miejsce zamieszkania).

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-02-26 09:59 autor odpowiedzi: anwoz85

    Cytuję, co napisał/a Krzysztof S.

    Czy w poszczególnych miesiącach pracowała Pani tylko w jednej firmie, czy np. do połowy miesiąca u jednego pracodawcy, a od drugiej połowy miesiąca u innego?

    Zmieniałam pracę dwa razy i za każdym razem w połowie miesiąca. I chyba dlatego koszty w skali roku wyszły za wysokie (każdy pracodawca odliczył całość kosztów tzn. 135,63zł mimo że przepracowałam niecały m-c). Poprostu zastanawiałam się, czy być może kwota roczna kosztów może wynosić dla mnie max 2441,54zł. Ale z tego co się zorientowałam to koszty mogą tyle wynosić, jeżeli się pracuje jednocześnie u kilku pracodawców, tak?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-02-26 17:14 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Dokładnie tak :-)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-02-26 19:15 autor odpowiedzi: anwoz85

    Serdecznie dziękuję za pomoc! Pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Rozliczenia roczne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania