eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracy › praca w niedziele / podróż służbowa


2008-10-07 20:27 autor: piotreczek19

2 138 odsłon

praca w niedziele / podróż służbowa

Witam,

Ostatnio musiałem służbowo wyjechać za granicę, wyjazd obejmował niedzielę. I tutaj pytanie co zgodnie z prawem mi się należy... Dodam że umowa o pracę mówi o 40 godzinnym przeciętnie 5 dniowym tygodniu pracy rozliczanym miesięcznie. W miesiącu tym pracowałem normalnie we wszystkie dni robocze i ta dodatkowa wyjazdowa niedziela.

Nie rozumiem czy kp mówi iż powinienem zarówno móc odebrać dzień wolny oraz dostać dodatek 100% za pracę w niedzielę? Czy też mam potraktować tą niedzielę jako godziny nadliczbowe i wtedy powinienem dostać normalne wynagrodzenie za dodatkowy dzień pracy oraz znowu ten dodatek 100% ?

I małe dodatkowe pytania:

-czy ma znaczenie że podróż odbyła się w lipcu?

-ile wynosi w takim momencie 1-dniowe wynagrodzenie jeżeli mam zarówno stałą podstawę pensji jak i zmienną premię uznaniową

-czy jeżeli wyjechałem na tą podróż już w sobotę wieczorem (bo tak był samolot) to czy to cokolwiek zmienia?

Pozdrawiam,

Piotrek

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2008-10-08 20:27 autor odpowiedzi: gwiazda.1980

    Powinieneś normalnie dostać wynagrodzenie za niedzielę,odpowiedź znajduje się w Twoim pytaniu praktycznie.Delegacja obejmuje dni świateczne.:)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania