eGospodarka.pl
bezpłatny program PIT 2019

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli


13 dni temu, 12:12 autor: Dżordż

68 odsłon

Niedotrzymanie terminu realizacji dostarczenia mebli

Witam,

w skrócie, zamówiłem w pewnym sklepie meble na kwotę 3000 zł, wpłacając zaliczkę w wysokości 1500 zł. Termin realizacji był określony na początek lutego, a meble dopiero co przyjechały do sklepu. Nie udało mi się porozumieć ze sklepem ani w formie dialogu, ani przez BOK co do rekompensaty w związku z zaistniałą sytuacją.

Chciałbym odstąpić od zakupu i uzyskać zwrot wpłaconej przeze mnie zaliczki. Gdy przekazałem tą informację w BOK-u otrzymałem wiadomość, że w obecnej sytuacji nie przysługuje mi prawo do odstąpienia do umowy. Zamówienie zostało już zrealizowane o czym zostałem poinformowany. Nadmieniam, że nie zapłaciłem reszty kwoty za zamówienie. Czy przysługuje mi zwrot zaliczki? Jeśli tak to jak się do tego zabrać? Otrzymałem kolejnego maila z BOK-u o następującej treści

"Sprzedawca wywiązał się z umowy dostaczając towar do punktu sprzedaży, zamówienie tym samym zostało zrealizowane. W tym momencie oczekujemy na jego opłacenie w całości. Tym samym podtrzymujemy swoją wcześniejszą, odrzucającą decyzję."

Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • atteks

    Dodano 2018-07-27 13:34 przez atteks

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie.Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu? Potwierdzenie zapłaty mam na firmę ...

  • Justyna

    Dodano 2018-06-21 15:41 przez Justyna

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Dzień dobry,kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji.Proszę o odpowiedź, czy sprzedawc...

  • monika864

    Dodano 2018-03-12 10:34 przez monika864

    Wymiana świec w aucie - auto nie działa. Co robić?

    Witam,
    co mogę zrobić z takim mechanikiem, który miał wymienić świece w aucie, a jedna mu się ułamała, wpadła do środka. Wynik taki, że niby wszystko mechanik wyjął ze środka, a teraz auto nie równo chodzi, czyli mechanik mówił, że prawdopodobnie zostały porysowane tłoki.
    On nie poczuwa się do odpow...

  • Olutek22

    Dodano 2017-12-01 08:57 przez Olutek22

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony.
    Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy było nim jeżdżone) fach...

  • SwiadomyObywatel

    Dodano 2018-09-09 01:45 przez SwiadomyObywatel

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując (jednocześnie zgadzając się...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.


bezpłatny program PIT 2019

Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Bilety online a prawa konsumentów

    Bilety online a prawa konsumentów

    Dziś bilety na koncerty, sztuki teatralne czy inne wydarzenia kulturalne coraz częściej nabywamy przez internet. To bardzo wygodne rozwiązanie ma jednak i swoje minusy – trzeba bowiem zdawać sobie sprawę, że w przypadku zakupu biletów ...

  • Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!

    Nieudane prezenty świąteczne? Nic straconego!

    Już za chwilę święta, podczas których tradycyjnie już Polacy obdarowywać będą najbliższych podarkami. Niestety. Praktyka pokazuje, że prezenty świąteczne to często źródło kłopotów. Co zrobić, jeśli nie trafią do nas przed ...

  • Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi ...

  • Zwrot towaru w e-commerce

    Zwrot towaru w e-commerce

    Kupując przez Internet mamy więcej praw niż w zwykłych sklepach. Jednym z największych atutów e-zakupów jest prawo do zwrotu zakupionych towarów.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania