eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Odrzucona reklamacja. Co robić?


2017-01-12 19:11 autor: konto usunięte

2 345 odsłon

Odrzucona reklamacja. Co robić?

Witam,

znajoma pracuje w sklepie obuwniczym. Klient złożył w połowie grudnia reklamację na obuwie, które kupił na początku kwietnia. Znajoma odesłałała je do producenta, który nie uznał reklamacji, ponieważ stwierdzono uszkodzenie, które powstało na skutek niewłaściwego zdejmowania obuwia (brak całkowitego rozsznurowania przy zdejmowaniu oraz przytrzymywanie butów drugą nogą w okolicy pięty podczas zdejmowania).

Klient pod koniec grudnia odebrał buty wraz z decyzją objaśniającą przyczynę odrzucenia reklamacji. Dzisiaj wrócił ponownie z tymi samymi butami i złożył odwołanie od decyzji reklamacyjnej. Znajoma nie wie co ma zrobić w takiej sytuacji, nigdy nie była przeszkolona w zakresie reklamacji.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2017-01-13 11:50 autor odpowiedzi: Adam Sroga - Radca prawny

    W przepisach prawa cywilnego nie ma czegoś takiego, jak odwołanie od decyzji reklamacyjnej.
    Zgodnie z przepisami, jeżeli rzecz ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady. W razie odmowy może może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy. Brak współdziałania sprzedawcy zmusi kupującego do wystąpienia na drogę sądową.

    adam-sroga@wp.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • 89karolina

    Dodano 2016-12-05 18:04 przez 89karolina

    Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?

    Witam,piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił wietrzenie... Wietrzę ju...

  • monika124

    Dodano 2016-11-05 06:21 przez monika124

    Brak odpowiedzi na reklamację po 14 dniach

    Dzień dobry, 20 dni temu oddałam do reklamacji wadliwy produkt i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Do dnia dzisiejszego nie dostałam odpowiedzi ze sklepu o ich stanowisku.Proszę o informację, czy jeśli w tym przypadku upłynął termin 14 dni od złożenia reklamacji mogę żądać jej uznania, czyli zwrotu pien...

  • kasiabbb

    Dodano 2016-10-11 15:10 przez kasiabbb

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?

    Witam,mam prośbę o pomoc otóż... Kupilam lodówkę za gotówkę w sklepie stacjonarnym w niedzielę, zapłaciłam również za transport i została dostarczona w środę trzy dni później. Panowie serwisanci wnieśli i podpisałam protokół, że nie ma żadnych wad widocznych, jednakże dopiero w sobotę usiłowałam ją ...

  • Stanisława

    Dodano 2016-10-10 22:55 przez Stanisława

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna?

    Proszę o wyjaśnienie, czy mogę odstąpić od umowy i odesłać odkurzacz kupiony na pokazie, na który uzyskałam upust w cenie, a okazał się wadliwy.W sobotę wieczorem na pokazie w naszej miejscowości kupiłam  odkurzacz z funkcją prania. Dziś, tj. w poniedziałek go rozpakowałam i okazał się wadliwy. Szcz...

  • jerzy60

    Dodano 2017-08-08 22:15 przez jerzy60

    Reklamacja - niezgodność z umową

    Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył.Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał towar niezgodny z umową, pon...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważny termin dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny.

  • 10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne

    Z okazji świąt Bożego Narodzenia chętnie obdarowujemy swoich bliskich i przyjaciół prezentami. Na ich zakup zostało już niewiele czasu, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego ...

  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania