eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?


2016-10-11 15:10 autor: kasiabbb

6 767 odsłon

Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?

Witam,

mam prośbę o pomoc otóż... Kupilam lodówkę za gotówkę w sklepie stacjonarnym w niedzielę, zapłaciłam również za transport i została dostarczona w środę trzy dni później. Panowie serwisanci wnieśli i podpisałam protokół, że nie ma żadnych wad widocznych, jednakże dopiero w sobotę usiłowałam ją dopiero uruchomić i okazało się "że nie wystartowała", tzn. w ogóle jej nie można uruchomić.

Następnie siódmego dnia od dnia zakupu (niedziela), udałam się do sklepu z reklamacją i prośbą o wymianę towaru na nowy wolny od wad. Sprzedawca mnie poinformował, że ponieważ sprzęt nie był sprawny, to muszę reklamację złożyć na infolinii u producenta. Złożyłam taką reklamację, a tu oczywiście kolejne kilka dni aż pan serwisant przyjedzie i stwierdzi czy ją naprawi i nie wiadomo, kiedy (kolejne kilka dni).

Jestem, który sprzedał mi lodówkę nie działającą odstąpienia od umowy sprzedaży, aby sobie zabrali tą lodówkę na własny koszt i żądać zwrotu środków, albo natychmiastowej wymiany na nową?

Proszę o pomoc, bo już nie wiem, jak mogłabym to jak najszybciej załatwić.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-10-11 20:10 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Jeżeli towar był zakupiony w sklepie stacjonarnym, to tylko gwarancja, naprawa i czas bez lodówki. Ogólnie dupa.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Bibel7

    Dodano 2015-09-25 22:13 przez Bibel7

    Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

    Witam,kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł.Rower był sprzedawany jako używany, lecz mam ...

  • Olutek22

    Dodano 2017-12-01 08:57 przez Olutek22

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony.
    Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy było nim jeżdżone) fach...

  • mikiwaw58

    Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58

    Wymiana towaru czy naprawa?

    Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

  • Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?

    Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania