eGospodarka.pl

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Gwarancja na naprawę samochodu


2016-03-01 11:24 autor: sabinka1234

4 028 odsłon

Gwarancja na naprawę samochodu

Witam,

klientka dokonała naprawy silnika w samochodzie w warsztacie samochodowym we wrześniu 2014 roku. Części były powierzone (klientki) używane, kupiła je na allegro. Kilka dni temu (1,5 roku od naprawy) wysłała pismo żądając zwrotów kosztów naprawy i części, ponieważ auto się właśnie zepsuło, a ona zawiozła go do innego warsztatu.

Klientka jest osobą fizyczną i powołuje się na aktualne przepisy konsumenckie i 2-letnią gwarancję. Cała sytuacja jest ewidentną próbą naciągnięcia warsztatu na naprawę.

Jakie przepisy obowiązują w tej sytuacji? Czy są przepisy "chroniące" uczciwego przedsiębiorcę? Bo póki co, to powszechnie uważa się ich za potencjalnych oszustów, a konsument ma całą masę przepisów konsumenta, darmowych porad i to on często wykorzystuje to nieuczciwie. 

Pozdrawiam serdecznie

Pytanie zaktualizowano 2016-03-01 11:40

w Państwa artykule http://www.prawo.egospodarka.pl/101522,Naprawa-samochodu-prawo-do-reklamacji,1,84,1.html  doczytałam , że mechanik odpowiada za naprawę przez okres 1 roku, ale nie powołuje się na konkretne podstawy prawne.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • natimati2

    Dodano 2016-01-26 21:58 przez natimati2

    W serwisie zepsuto mi samochód. Czy i w jaki sposób mogę dochodzić swoich praw?

    Samochód został oddany do serwisu Renualt, SPRAWNY i tylko po to aby został wymieniony rozrząd, olej, filtr powietrza, pasek wielorowkowy oraz sprawdzony pod  względem technicznym ze względu na dłuższą podroż. Samochód został odebrany w piątek wieczorem tuż przed zamknięciem, po przejechaniu paru ki...

  • malinka23456

    Dodano 2013-07-09 15:41 przez malinka23456

    Odesłanie towaru na gwarancję. Kto powinien ponieść koszty przesyłki?

    Kto ponosi koszty odesłania towaru na gwarancję?

  • natalia040587

    Dodano 2015-10-04 20:55 przez natalia040587

    Ochrona praw konsumenta a reklamacja

    W czerwcu tego roku zgłaszaliśmy problem z oknami, że nie są szczelne i przeciekają. Okna są na gwarancji, miały zostać zrobione, lecz do tej pory nikt z firmy się nie pojawił.Czy w tej kwestii mogę zgłosić sprawę do ochrony praw konsumenta o niedotrzymanie terminu naprawy? Co mogę zrobić w tym kier...

  • Zuzkaa

    Dodano 2015-04-18 14:07 przez Zuzkaa

    Problem z gwarancją w Play

    Witam,mam problem z gwarancją w Play. Zakupiłam Nokię Lumię z półtoraroczną gwarancją w w/w sieci od pierwszej właścicielki. Telefon się zepsuł (zwiesił się, dotyk przestał działać i zaczął się mocno nagrzewać!). Oddałam więc go do salonu Play w ramach gwarancji. Został oczywiście przyjęty. Po upływ...

  • lidia13

    Dodano 2018-11-09 13:43 przez lidia13

    Okulary na gwarancji

    Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk poinformował mnie, że ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Nowa ustawa konsumencka: prawa i obowiązki obu stron

    Nowa ustawa konsumencka: prawa i obowiązki obu stron

    Choć na obowiązującą od końca zeszłego roku ustawę o prawach konsumenta trzeba było czekać, to jak mówi stare porzekadło – „lepiej późno niż wcale”, bo nowe regulacje to przede wszystkim uporządkowanie i uproszczenie praw ...

  • Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców? Część 2

    Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców? Część 2

    Jak już wskazywaliśmy w poprzednim artykule - zmiany, które weszły w życie od dnia 25 grudnia 2014 r. w zakresie obowiązków ciążących na przedsiębiorcach zawierających umowy sprzedaży z konsumentami wynikające z ustawy z dnia 30 maja ...

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania