eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Firma a zakupy w sklepie internetowym. Czy mogę anulować zamówienie?


2015-05-19 18:42 autor: konto usunięte

10 334 odsłon

Firma a zakupy w sklepie internetowym. Czy mogę anulować zamówienie?

Czy jako firma mam prawo do anulowania zamówienia, jeśli towar do mnie nie został wysłany? Konkretnie chodzi o zamówione opony do samochodów dostawczych.
 
08.05 (piątek, godz. 23.25) złożyłem zamówienie w sklepie internetowym, 09.05 (sobota) zostało ono przyjęte do realizacji, a 11.05 (poniedziałek godz. 11.21) zgłosiłem po przez formularz na stronie anulowanie zamówienia oraz powiadomiłem telefonicznie pracownika firmy, zgodnie zresztą z wytycznymi zawartymi na stroni do anulowania zamówień.

Nigdzie nie znalazłem informacji o tym, że tylko konsument a nie firma mogą anulować zamówienie. Konkretnie chodzi o zapis z strony:



" Anulowanie zamówienia

Anulowanie zamówienia możliwe jest tylko do czasu wysłania zamówionych produktów. 
W celu anulowania zamówienia prosimy wypełnić formularz kontaktowy podając numer zamówienia lub skontaktować się z nami telefonicznie. O ewentualnej chęci anulowania zamówienia, proszę poinformować nas najszybciej jak to możliwe."
 

Towar do dnia dzisiejszego nie został do mnie wysłany. Czy ja błędnie zakładam, że anulacja zamówienia i odstąpienie od umowy w tym przypadku to dwa różne pojęcia? W myśl sprzedawcy pojęcia te mają dokładnie taki sam sens.

Jeśli mam rację to jaką podstawą prawną mam się posiłkować?

Będę wdzięczny za pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-05-19 18:51 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt

    Sprzedawca przewidział mozliwość anulowania zamówienia i Pan z tego skorzystał. Moim zdaniem nie ma znaczenia czy jest Pan przedsiębiorcą czy konsumentem, bo tu jest Pan Klientem.

    phenix1

    konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2015-05-19 19:11

    Jeśli tak jest (podobne jest moje zdanie) to na jaką podstawę prawna mogę się powołać??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-05-20 10:53 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Czy ktoś jeszcze wypowiedział się w tej sprawie i pomógłby z znalezieniem podstawy prawnej na którą mogę się powołać w tym wypadku.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-05-29 18:04 autor odpowiedzi: Krajowa_Izba_Gospodarcza

    nie ejst Pan konsumentem w rozumienu ustawy, więc najważniejsze sa zapisy umowy między stronami, w tym przypadku jest to regulamin. Jeżeli regulamin w innym punkcie wyraźnie nie stanowi, że prawo do anulowania zamówienia ma wyąłcznie konsument, to zapis, jaki Pan wskazał jest wystarczający. Trudno wskazać tu podstawę prawną - przez dokonanie zakupu zaakceprtował pan regulamin zaproponowany przez sprzedajacego. Jednym z praw jest anulowanie zamówienia.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-02-22 02:36 przez konto usunięte

    Zakup w sklepie internetowym

    Witam,
    dokonałem zakupu 200 sztuk alkomatów w sklepie internetowym w cenie 1,40 zł za sztukę. Dostałem potwierdzenie zakupu, pieniądze przelałem na konto firmy, po kilku godzinach sprzedający odstąpił od umowy sprzedaży informując mnie, że pomyłkowo została wprowadzona błędna cena towaru i towar nie...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • dekaem

    Dodano 2014-05-21 18:40 przez dekaem

    Odstąpienie od umowy kupna - zakup przez internet

    Witam,
    24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
    14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczy...

  • atteks

    Dodano 2018-07-27 13:34 przez atteks

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie.Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu? Potwierdzenie zapłaty mam na firmę ...

  • Konrad.,,

    Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,

    Niezgodność towaru z umową. Czy mogę odzyskać pieniądze?

    Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania