eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckie › Wada fabryczna po gwarancji


2014-11-28 15:51 autor: lemal

6 164 odsłon

Wada fabryczna po gwarancji

Witam!

W lipcu 2011 roku zakupiłem chłodziarko-zamrażarkę marki LG za 2999 zł, tak więc do tanich nie należała. Gwarancja była na 24 miesiące. W połowie listopada 2014 roku (16 miesięcy po upływie gwarancji) lodówka przestała chłodzić. Zamówiłem autoryzowany serwis LG, który stwierdził uszkodzenie kompresora (jedyna część objęta 10-letnią gwarancją), oraz wyciek gazu z instalacji lodówki, który został uznany za następstwo wadliwego kompresora.

Kompresor został wymieniony nieodpłatnie w ramach gwarancji na nowy, a gaz w lodówce został uzupełniony. Niestety po 2 dniach gaz ponownie wyciekł, przez co lodówka ponownie przestała chłodzić. Po dokładnych oględzinach lodówki, serwis uznał wyciek gazu za niemożliwy do zlokalizowania, ponieważ znajduje się on gdzieś w nierozbieralnym korpusie lodówki, do którego nie ma dostępu.

Moim zdaniem jest to ukryta wada fabryczna, ponieważ użytkowanie lodówki (także zdaniem autoryzowanego serwisu) nie mogło w żaden sposób wpłynąć na powstałą wadę. Czy po 16 miesiącach od zakończenia się okresu gwarancyjnego, jest możliwe dochodzenie swoich praw w postaci wymiany lodówki na nową lub odzyskania pieniędzy?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte

    Reklamacja okularów

    Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...

  • Bibel7

    Dodano 2015-09-25 22:13 przez Bibel7

    Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

    Witam,kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł.Rower był sprzedawany jako używany, lecz mam ...

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • nadruki.dragon

    Dodano 2013-11-13 19:08 przez nadruki.dragon

    Problem z klientem - zwrot po 10 dniach/wezwanie do uregulowania należności

    Witam,
    mam taki problem: jestem wspólnikiem spółki cywilnej i firma prowadzi działalność związaną z reklamą. Klient dnia 29.09.2013 zamówił towar robiony na zlecenie (krówki reklamowe) przez internet (mailowo), wcześniej wysyłając zapytanie z aukcji na allegro.
    Klient zapłacił za towar w 100%. Dnia ...

  • Rikki77

    Dodano 2013-10-12 17:33 przez Rikki77

    Czy możliwy jest zwrot towaru po 1,5 miesiąca od kupna?

    Kupiłam golarkę, którą wypróbowałam parę razy i kompletnie nie spełniła moich oczekiwań. Odłożyłam ją na bok. Z racji, że kosztowała mnie prawie 100 zł pomyślałam o zwrocie. Mam na nią gwarancję na okres 2 lat. Czy uda mi się ją zwrócić?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

  • Naprawa samochodu - prawo do reklamacji

    Naprawa samochodu - prawo do reklamacji

    Przedsiębiorca korzystający z usług serwisu samochodowego w ramach prowadzonej przez siebie działalności znajduje się w mniej korzystnej sytuacji od przysłowiowego Kowalskiego, który jako konsument podlega szczególnej ochronie prawnej ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    Nowe obowiązki sklepów on-line: dyrektywa cyfrowa

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...

  • Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    Nowe obowiązki sklepów on-line. Jaki jest stan implementacji dyrektywy towarowej?

    W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania