eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilne › Czy należy się odszkodowanie za nieudane wakacje?


2013-08-26 12:08 autor: grzechoo7

4 127 odsłon

Czy należy się odszkodowanie za nieudane wakacje?

W jaki sposób mogę żądać rekompenasty za niewypełenie wszystkich warunków umowy dotyczącej wycieczki wakcyjnej. Chodzi mi dokładnie: czy oprócz reklamacji jeszcze coś istnieje?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-26 12:53 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska

    Oprócz reklamacji innym sposobem uzyskania rekompensaty od biura podróży jest tzw. zadośćuczynienie za zmarnowany urlop. Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 19 listopada 2010 roku, III CZP 79/10, publ. OSNC 2011/4/41 „art. 11a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych może być podstawą do odpowiedzialności organizatora turystyki za szkodę niemajątkową klienta w postaci tzw. zmarnowanego urlopu.” 

     

    Nie powinno się zapominać, że klient biura podróży, jako konsument może liczyć na pomoc ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawach dotyczących nieuczciwych praktyk organizatora wycieczki. Jeżeli wyczerpaliśmy już wszystkie możliwe drogi dla polubownego rozstrzygnięcia sprawy, a biuro podróży uznało reklamację za bezzasadną i dalej nie wypłaciło odszkodowania nie pozostaje nam nic innego, jak skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego.

    Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • enowakowski

    Dodano 2013-08-28 12:50 przez enowakowski

    Reklamacja na biuro podróży

    Jak chronić się przed nieuczciwymi biurami podróży? Chodzi dokładnie o sytuację, kiedy chcę złożyć reklamację. Hotel nie spełniał wymagań, które były podane w ofercie. Złożyłem reklamację pisemnie. Czy oprócz tego też można dołączyć zdjęcia itp.?

  • SwiadomyObywatel

    Dodano 2018-09-09 01:45 przez SwiadomyObywatel

    Odszkodowanie za nienależyte wykonanie umowy zawartej na odległość

    Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując (jednocześnie zgadzając się...

  • mikiwaw58

    Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58

    Wymiana towaru czy naprawa?

    Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?

  • antos-88

    Dodano 2013-10-18 09:29 przez antos-88

    Zwrot pieniędzy za faktury korygujące

    Witam,
    otrzymałem z firmy telekomunikacyjnej faktury korygujące na kwotę ok. 500 zł. Z uwagi na brak jakiejkolwiek reakcji ze strony firmy postanowiłem sam zająć się sprawą.
    Po rozmowie z konsultantem i zweryfikowaniu przez niego wszystkich faktur, które otrzymałem firma stwierdziła, że faktycznie j...

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

  • Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    Reklamacja towaru: konsumencie uważaj

    - Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

  • Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Reklamacja bez paragonu? To łatwiejsze niż myślisz

    Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego ...

  • Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Auchan odmawiał prawa do reklamacji bez paragonu. Interweniował UOKiK

    Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...

  • Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważny termin dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania