eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiPozostałe: Podatki › Umowa zlecenie z pracodawcą w USA


2014-02-27 12:59 autor: konto usunięte

4 176 odsłon

Umowa zlecenie z pracodawcą w USA

Witam,

chciałbym świadczyć usługi informatyczne przez Internet firmie z siedzibą w USA. Charakter pracy pasuje pod umowę zlecenie. Z tego co wiem, z racji tego, że pracodawca znajduje się za granicą (USA), na mnie spada obowiązek płacenia comiesięcznej zaliczki podatkowej.

I tu się pojawiają pytania:

1). Czy brak jakiejkolwiek wizy ma tu jakieś znaczenie?

2). Jak dokładnie powinna wyglądać taka umowa zlecenie? Nie może być po polsku, bo pracodawca nie zna języka ani prawa polskiego. Skąd wziąć (jak szukać) jakiegoś wzoru umowy zlecenie po angielsku? Co z danymi pracodawcy? Nie ma on przecież NIP-u czy innych polskich wynalazków. Czy podpis może być zeskanowany (aby uniknąć fizycznego przesyłania dokumentów przez ocean)?

3). Jakie dokładnie składki muszę płacić? Nie jestem już studentem. Czy to oznacza, że oprócz 18% zaliczki muszę płacić składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?

4). Czy pracodawca musi z tego tytułu płacić jakieś podatki u siebie w USA?

Pozdrawiam,

Bartek

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Pozostałe: Podatki

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania